י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת גלנט 2: חשד לשורה של חריגות בניה

מה מתרחש בביתו של אלי כהן? פרק שני • אלי כהן רץ לראשות העיר בית שמש תחת הסלוגן "ישר חדש נקי", אך בבדיקה מעמיקה מתברר כי בביתו שלו קיימות לכאורה חריגות בניה חמורות • תוספת בניה לא חוקית, קירוי חניה ללא היתר ופלישה לשטח ציבורי ירוק • ויש כבר תלונה מעורך דין • בפנים: הפרטים המלאים והמסמכים

פרשת גלנט 2: חשד לשורה של חריגות בניה

בית שמש סוערת בעקבות פרסום תחקיר 'בחדרי חרדים', שהוכיח כי דירתו של אלי כהן, המועמד החילוני לראשות העיר, בנויה לכאורה בחלקה על שטח ציבורי, בחלקה המיועדת לשמש את התושבים כמעבר לרחוב סמוך.

בין השאר פנתה קבוצת תושבים בסוף השבוע האחרון באמצעות משרד עורכי הדין שלמה שי לעיריית בית שמש, תחת הכותרת 'תלונה בגין ביצוע עבירות בניה - מר אלי כהן', מפרט עורך הדין: "למעשה בנכס בו מתגורר מר אלי כהן קיימות חריגות בניה רבות ובעיקר: נבנתה חניה מקורה עבור 2 מכוניות ללא קבלת היתר, כמו כן, נבנתה פרגולה אשר מקרה את המרפסת של הדירה, וכן ככל הנראה נבנתה יחידת דיור בתוך הדירה, וכל זאת ללא כל היתרים ו/או רשיונות הנדרשים לכך בהתאם לחוק".

בעקבות כך מבקש עורך הדין: "לברר באופן מידי ודחוף ככל שניתן כיצד יתכן כי בנכס הנ"ל קיימות חריגות בניה כל כך בולטות".

כאמור, מדובר בבית בו מתגורר כהן ברחוב רמב"ם 134, המתויג בטאבו כשייך לגוש 5207 חלקה 20, ואשר על פי נסח הטאבו, משפחת כהן מחזיקה בבית של 52 מ"ר, אך בפועל גודלו של הבית הוא כ160-170 מ"ר.

בחדרי חרדים פנה לאדריכל וותיק וביקש ממנו לבדוק את התיק במחלקת ההנדסה, מבדיקה שערך האדריכל עולה כי על פי היתר לתוספת שיצא בעבר, מותרת בנייה של 134 מ"ר לקומה. עם זאת, מבדיקת השטח עולה כי לכאורה קיימת חריגת בנייה מההיתר הקיים בתיק של לפחות 15 מ"ר בקומת הקרקע – בה מתגוררת משפחת כהן.

החריגה - הכוללת גם את הדייר בקומה העליונה - מורכבת בין השאר מהחשדות הבאים: בנייה ללא היתר של שטח לא ידוע בקומת קרקע (השטח המדויק יתברר רק לאחר בדיקות בתוך הבית, כך אגב גם לגבי החשדות האחרים) שעשוי לנוע בין 15 מ"ר ל-40 מ"ר. חריגה מקו הבניין המותר בבנייה לעבר שטח ירוק – 2 מ"ר. פלישה לתוך תחום המוגדר בתב"ע כ"שטח ציבורי ירוק" (חלקה 35), ובנוסף, קירוי חנייה ללא היתר, בשטח של כ-30 מ"ר, שגם היא חורגת אל תוך חלקה 35.

כאמור, מבדיקת המהנדס עולה כי מאז רכש כהן את הבית לא הונפק כל היתר בנייה בקשר לבית. עם זאת, חלק נרחב מהבנייה והחריגה, נראים לעין כבנייה חדשה מהשנים האחרונות. יצויין, כי בתגובת דוברו של אלי כהן לחשיפת בחדרי חרדים אתמול נאמר כי הבית נקנה כפי שהוא לפני 26 שנה ולא מדובר בבניה חדשה.

במסמכים המצורפים, מצביע הסימן A על סגירת חנייה בגודל כ-30 מ"ר, ואילו הסימון E מצביע על תוספת שאינה חוקית המתפרשת על פני 2 הקומות. בתמונות הנוספות ניתן לראות את הפלישה לחלקה 35 - שהיא שטח ירוק. החלקים החורגים אל תוך חלקה 35 מסומנים בחץ אדום. המסמכים גם מציגים את היתר הבנייה הקיים, והם כוללים רק חלק מהבית. החלק שבו נמצאת החריגה לחלקה 35 אינו קיים כלל בהיתרי הבניה.

מדוברו של אלי כהן נמסר בתגובה: "מדובר בבית שנבנה לפני כ-60 שנה ואשר נרכש כפי שהוא ע"י אלי כהן לפני 26 שנים ומבלי שנעשה בו כל שינוי. כל פרסום אחר הינו בבחינת הוצאת דיבה כפי שהיה פרסומכם הקודם ממוצא"ש האחרון שנעשה למרות תגובתנו שסתרה טענתכם".

ביחס למכתב התלונה נמסר: "העובדות המצוינות במכתב התלונה של עו"ד שלמה שי הינן שיקריות ופרסומן באתרכם הינו הוצאת דיבה".

מהלשכה המשפטית של עיריית בית שמש נמסר, כי נכון לרגע זה לא התקבלה כל תלונה בנידון, לכשתתקבל התלונה היא תיבדק בהתאם לכל הכללים וההנחיות.















בית שמש בחירות חשיפה אלי כהן חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד