כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גנזים מ'החפץ חיים' נחשפים בהגדה חדשה לפסח

חובבי ההגדות יוכלו להוסיף לאוצר את 'במחיצת בעל החפץ חיים', הגדה הכוללת מתורתו והנהגותיו של ה'חפץ חיים' זצ"ל

המחבר מגיש לגר"ח קנייבסקי את ההגדה החדשה
המחבר מגיש לגר"ח קנייבסקי את ההגדה החדשה

הפתעה בעולם התורה ובפרט בקרב חובבי הגדות בכלל ותורת ה'חפץ חיים' בפרט: בימים הקרובים תופיע בחנויות הגדה של פסח נדירה, במחיצת בעל ה'חפץ חיים'.

מדובר בהגדה של פסח מהודרת ומפוארת. בהירה ומאירת עינים. הכוללת מאמרים, רעיונות, ביאורים ופירושים לסדר ההגדה. והנהגות של בעל ה'חפץ חיים' בליל הסדר. אשר חלקם רואים את אור הדפוס לראשונה. ההגדה יוצאת על ידי מכון 'משנת החפץ חיים' בראשות הרב נתן צבי ירום.

מדובר ככרך רביעי היוצא לאור בסדרת הספרים המצליחה במחיצת החפץ חיים. ספרי המכון: התפילה במחיצת החפץ חיים. השבת במחיצת החפץ חיים והימים הנוראים במחיצת החפץ חיים, כבר קנו להם שם של כבוד בבתי הכנסת ובהיכלי הישיבות.

במשך זמן רב עמל המחבר ללקט מתורתו של ה'חפץ חיים' בענייני פסח. כל הלכות ליל הסדר על פי המשנה ברורה בצורה רהוטה ובמקום המתאים לכל הלכה. וכמו כן ההנהגות ודברי תורתו כפי שנשמעו מבני משפחתו.

ההגדה מעוטרת בהסכמותיהם של גדולי ישראל. ובראשם הגר"ח קנייבסקי. כמו כן מובאים הסכמותיהם של נכד ה'חפץ חיים' - הגאון רבי הלל זקס, מראשי ישיבת כנסת הגדולה, הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, והאדמו"ר מצאנז.

בהקדמה כותב המחבר: "דברי רבינו הינם נוגעים לכל יהודי באשר הוא. בדבריו ממחיש את השגחתו יתברך וחובת היותנו מאמינים בהשגחתו המיוחדת של הבורא ובחסד ה' עלינו כל עת. ובפרט בחג הפסח בו מסמלים אנו את יציאתנו ממצרים. מאפילה לאורה ומשעבוד לגאולה. מוטל עלינו להתבונן בדרכי ההשגחה. ולהעמיק באמיתת מציאותו יתברך".

"רבות דבר רבינו מענייני יציאת מצרים ואת חסדי ה' שהוציאנו משם. וכל דבריו החתומים בחותם אמת שיוצאת מפי כהן גדול ומחייבים אותנו בהכרת המציאות ואמיתותה של ההשגחה ומה שאמר בשעתו הינם כאילו אמרם עתה בדורנו. וכוחם יפה לדורנו עתה. ומעתה עלינו להתבונן באמרותיו. והנהגות קדשו ונתחזק באמונה הצרופה המסורה לנו מדורי דורות".

"חלקו השני של ספר זה הוא כדרכנו בשאר הספרים. הבאנו מאות מאמרים. רעיונות. ביאורים ופירושים על דברי בעל ההגדה. מלוקטים מספריו של רבינו ומתלמידיו ששמעו בהזדמנויות שונות. כמו כן רבים מהפירושים והמאמרים המובאים לפירוש ההגדה. אשר אמר רבינו בשלל הזדמנויות או כתבם בעשרות מספריו".



ספרים חדש חפץ חיים הגדה של פסח הרב ירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד