י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"א פלדמן: "כל העולם מביט על בית שמש"

ראש ישיבת נר ישראל בבולטימור הגיע לכנס בחירות ברמת בית שמש • הושמעו הקלטות מהאדמו"ר מנבומינסק והגר"ש קמינצקי

הגר"א פלדמן
הגר"א פלדמן

"אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מה הביא יהודי מבוגר כמוני להגיע במיוחד מארה"ב לבית שמש, אבל התשובה היא אחת, זו מלחמה על קידוש ה', אם חלילה נפסיד בה יהיה כתם גדול על כל יהודי חרדי, ולכך באתי לכאן לעורר את הציבור שתבינו שלא מדובר במשהו נקודתי, אלא כל עיני העולם נשואות אליכם", כך אמר הגאון רבי אהרן פלדמן ראש ישיבת 'נר ישראל' מבולטימור וחבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, בכנס ברמת בית שמש.

הכנס נערך כל כולו בשפה האנגלית בבית הכנסת 'בית תפילה' בראשותו של הגאון רבי חיים מלינוביץ שיחד עם רבני קהילות נוספים נשאו דברים על הצורך לפעול למען בחירתו המחודשת של ראש העיר משה אבוטבול.

הגר"א פלדמן אמר: "יהודי שומר תורה ומצוות צריך לדעת שהנושא של בחירות בפרט בעיר כמו בית שמש הוא אינו עניין של מי מנקה טוב יותר את הרחובות, אלא מי שעושה יותר שהעיר תהיה מקום שיהודים של תורה יוכלו לחיות בה ולחנך את ילדיהם בדרך התורה ויראת שמים.

"עיני כל העולם נשואות לבית שמש, ועל כל יהודי שמכיר את החשיבות של מצוות 'קידוש ה'' לדעת שהשאלה שעומדת על הפרק היא אך ורק זו, ולכך אני אפילו לא רוצה לחשוב מה יהיה אילו נכשל במערכה זו, שכן תהיה לכך השפעה מכרעת על כל יהודי ויהודי".

"מדברים על זיופים, רוצים לומר שכל החרדים מזייפים", הוסיף ואמר, "אבל אני אומר כאן לכם שאני מוכן לתת פרס של 100$ למי שיראה לי מודעה של 'השבת אבידה' לא במקום של שומרי תורה ומצוות".

במהלך הכינוס הובאו גם דבריו של כ"ק אדמו"ר מנבומינסק ראש אגו"י בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה, באמצעות הקלטה מיוחדת לכינוס זה, והגאון רבי שמאל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה וחבר מועצג"ת בארה"ב, שהובאו אף הם בסרט הקלטה, ובהם אמר בין היתר "לא התערבתי אף פעם בבחירות בארץ ישראל, מה לנו אנשי ארה"ב עם הבחירות בישראל, אך הפעם הלב שלי לא נותן לשבת בצד, שכן זו מלחמה גדולה על כל רדיפת הדת בארץ ישראל, זה לא עניין רק של בית שמש, אלא עניין של כל יהודי בכל העולם".
בית שמש בחירות גדולי ישראל ארה''ב אבוטובול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד