כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גנץ: מאבקנו בהתעצמות הטרור - לא תם

הרמטכ"ל בני גנץ: "לכל כדור ולכל רקטה שהתגלו - יש כתובת" • את הדברים אמר אמש בפגישה עם לוחמי חיל הים שלקחו חלק בהשתלטות על ספינת הנשק מאיראן • "המשימה לא פשוטה, היא היתה כרוכה בגלגול מהלכים בצה"ל ובחיל הים לאורך תקופה ארוכה" • דובר צה"ל: אנחנו יודעים באופן ודאי שאיראן מאחורי ההברחה" • צפו בוידאו מההשתלטות

הרמטכ"ל בפני הלוחמים
הרמטכ"ל בפני הלוחמים

אמש (מוצאי שבת) נפגש הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, עם לוחמי חיל הים שלקחו חלק מבצע "חשיפה מלאה".

"המאבק שלנו במניעת התעצמות בכלל ובהתעצמות במרכיבים קריטיים בעלי כושר השפעה אסטרטגי לא תם בכך שהגענו בחזרה לנמל הבית“, אמר הרמטכ"ל, "יש לארגן את הציוד, להמשיך לעבוד ותהיינה עוד משימות רבות".

לדברי רא"ל גנץ, "המשימה לא פשוטה, היא היתה כרוכה בגלגול הרבה מאוד מהלכים בצה"ל בכלל ובחיל הים בפרט לאורך תקופה ארוכה. היא הצריכה מכל אחד ואחד מכם לתת את עצמו בזמן שהייה ארוך בים, ובסך הכל התוצר לפניכם".

"כל אחת מהרקטות האלו היא אתגר ביטחוני למדינת ישראל ולאזרחיה - לכל כדור ולכל רקטה שהתגלו יש כתובת", הוסיף הרמטכ"ל.



אח"י חנית ואח"י חץ הגיעו אחר-הצהריים (שבת) לנמל אילת, ארבעה ימים לאחר ההשתלטות על אוניית הסוחר "קלוז סי", אשר נשאה נשק במימון איראני לרצועת עזה. הנשק נפרק מהאונייה אל נמל אילת.

על האונייה השתלטו לוחמי שייטת 13 בבוקר יום רביעי. בין כלי הנשק נמצאו עשרות אמצעי לחימה מתקדמים לטווחים ארוכים. האונייה, KLOS-C, נעצרה על ידי לוחמי ספינות הטילים ולוחמי הקומנדו הימי של חיל הים, סמוך לגבול אריתראה-לסודן, כ-1500 ק"מ מחופי ישראל.

האונייה, הנושאת את דגל פנמה, הועמסה בטילים מסוג M-302 שמקורם בסוריה. "אנו יודעים לומר באופן ודאי שאיראן מאחורי ההברחה", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז. "היא זו שניהלה, ריכזה ועסקה בפרטי הפרטים של מבצע ההברחה הזה". הגורמים האיראניים הסוו את הטילים בשקי מלט והאונייה עשתה את דרכה לכיוון פורט סודן, משם יועדה להגיע לארוני הטרור ברצועת עזה, בכדי לחמשם. בשנים האחרונות נלחם צה"ל במאמץ נרחב של איראן לחמש ארגוני טרור בגבולות ישראל.
צהל רמטכל חיל הים השתלטות רב אלוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד