י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מרדכי הצדיק: 60 אלף ילדים ילמדו נגד החוק

אז והיום: שישים ריבוא מילדי ישראל יתכנסו ביום הפורים ללמוד כנגד גזירות נתניהו בנט ולפיד • גדו"י שלחו מכתב נלהב

ישיבת מרדכי הצדיק, צילום: אבי דאהן
ישיבת מרדכי הצדיק, צילום: אבי דאהן

פחות משבוע מאז התקיימה העצרת ההיסטורית בשערי העיר ירושלים, ממשיכים יוזמי חוק הגיוס במזימתם ומתכוונים בימים אלו להביאו לאישור הסופי של הכנסת. בתגובה, ביום הפורים הבעל"ט, יתאספו למעלה משישים אלף ילדי ישראל לשעת לימוד תורה, להפרת המזימה וביטול הגזרה.

לפי התכנון, יעמדו למעלה משישים אלף ילדי ישראל, ויקדישו שעה תמימה ביום הפורים, במסגרת המפעל העולמי "ישיבת מרדכי הצדיק" שע"י 'אבות ובנים'.

בהנהלת הארגון הוחלט להקדיש בשנה זו את זכויות הלימוד לגזירות על לומדי התורה ועמליה. יו"ר המפעל העולמי 'אבות ובנים' הרב נפתלי פאלק, אומר כי "היום הקדוש יום הפורים, הוא העת הנכונה והרצויה ליטול אומנות אבותינו בידינו, כמו בימי מרדכי היהודי, אשר קיבץ עשרים ושתיים אלף תינוקות של בית רבן ועסק עמם בתורה כדי להעביר את רעת המן".

על מנת להגביר חיילים לתורה, הורחבה בשנה זו פעילות ישיבת 'מרדכי הצדיק' וסניפים רבים נפתחו במקומות רבים בארץ ובעולם. בין היתר בשנה זו יישמע לראשונה קול התורה ביום הפורים גם בערים באזל וז'נבה שבשוויץ.

בהנהלת "אבות ובנים" מציינים כי ההכנות הטכניות הגיעו בימים אלו לישורת האחרונה. "בכל שנה מחדש, מחמם את הלב לראות כיצד בעיצומו של יום הפורים, נוהרים פתאום רבבות ילדי ישראל עם אבותיהם לבתי הכנסיות ולבתי המדרשות, לשעה תמימה של לימוד תורה בטהרה ותפילה זכה. תורמי ישיבת מרדכי הצדיק שזוכים לקחת חלק בעלויות העצומות של הישיבה, הופכים לשותפים מלאים בזכות העצומה של תורתם ותפילתם של למעלה משישים אלף ילדי ישראל הטהורים ביום הפורים, זכות כבירה שאין לה שיעור".

הגאון רבי חיים קנייבסקי , כתב במכתב חם ונלהב לראשי ארגון אבות ובנים, כי "ישיבת מרדכי הצדיק אשר לומדים בה למעלה מששים אלף ילדים כ"י, ובוודאי מעוררת היא חיבה יתירה לפני הקב"ה, יבורכו התורמים בברכת ברוך אשר יקים וגו'". על המכתב הנ"ל חתומים הגראי"ל שטיינמן והגר"ג אדלשטיין.

אבות ובנים מרדכי הצדיק לך כנוס חוק הגיוס לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד