א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חילונים מסרבים להתגייס: תומכים בחרדים

במכתב שנשלח הבוקר לראש הממשלה מסרבים עשרות בני נוער להתגייס מטעמי מצפון • מתנערים מהגיוס בסולידריות עם הנוער החרדי

הפגנת שמאל, צילום ארכיון
הפגנת שמאל, צילום ארכיון

הבוקר נשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב החתום על ידי כ-50 בנות ובני נוער חילונים מכל רחבי הארץ, ובו הם מצהירים על כוונתם לסרב להתגייס לצה"ל.

בהודעתם הם מתייחסים לחוק הגיוס כלפי החרדים ואומרים: "בתקופה שבה המערכת הפוליטית עוסקת בניסיון להרחבת חובת הגיוס לכל האוכלוסיות במדינה, כנגד רצונן, קמים בני נוער מכל רחבי הארץ ומתנערים מלקיחת חלק במעגל ההרג והאלימות. בסולידריות עם הנוער החרדי"

"אנו יוצאים בקריאה לכל הנוער הישראלי לבחון היטב את משמעות השירות בצה"ל. לפי השקפתנו, הגנה על החברה שלנו אין משמעותה כיבוש ודיכוי, אפליה, גזענות ואלימות. אנו מאמינות בכוחן של אזרחיות לשנות את המציאות שלנו, ולהפכה לצודקת, חופשיה והוגנת יותר".

ב"מכתב הסרבניות והסרבנים 2014" הם כותבים:
"אנו אזרחי/ות מדינת ישראל, מיועדות/ים לגיוס לצבא. אנו פונות לקוראי/ות מכתב זה בהזמנה להניח בצד את הברור מאליו, ולשקול מחדש את משמעות השירות בצבא.
אנו החתומות/ים מטה מתכוונות/ים לסרב להתגייס, והסיבה העיקרית לסרובנו היא התנגדותנו לכיבוש השטחים הפלסטינים על ידי הצבא. הפלסטינים בשטחים הכבושים חיים תחת שלטון ממשלת ישראל, על אף שלא בחרו בה ואינם יכולים להשפיע באופן חוקי על קבלת ההחלטות שלה. מצב זה אינו שיוויוני ואינו צודק".

הם כותבים כי "הבעיה במערכת הצבאית מחלחלת לחיי היום יום בחברה בישראל: היא מעצבת את החינוך בבתי הספר, ההזדמנויות בשוק העבודה, וגורמת לגזענות ולאלימות בתוך החברה ולאפליה אתנית, לאומית ומגדרית".

"אנו מסרבות/ים לוותר על עקרונותינו וערכינו כתנאי להשתלבות בחברה. סירובנו הוא תוצאה של חשיבה מעמיקה ואנו שלמות/ים עם בחירתנו".

"אנו קוראות/ים לבני/ות גילנו, לחיילות/ים בשירות סדיר ומילואים ולכלל אזרחי/ות מדינת ישראל, לשקול מחדש את עמדתן/ם בנוגע לכיבוש, לגיוס לצבא ולתפקיד הצבא בחברה. אנו מאמינות/ים בכוחן/ם וביכולתן/ם של האזרחיות/ים לשנות את המציאות הקיימת, וליצור חברה הוגנת וצודקת יותר, וסירובנו הוא ביטוי לאמונה זו".

נתניהו חרדים גיוס מכתב סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד