כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

על המטוס שנעלם בשישי: יהודי תושב סיביר

גורל המטוס לא נודע, גורמים רשמיים מעריכים כי הוא התרסק לתוך ים סין הדרומי • הרב וגנר: "טרגדיה קשה לקהילה כולה"

מטוס של Malaysia Airlines
מטוס של Malaysia Airlines

בליל שבת נעלם מטוס בואינג 777 של חברת 'מלזיה איירליינס' עם 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות, כשהיה בדרכו מבירת מלזיה, קואלה לומפור, לבייג'ין.

במטוס, היה יהודי אחד. מדובר בניקולאי ברוצקי, בן 43 ואב לשני ילדים, תושב סיביר וחבר הקהילה היהודית בעיר אירקוצק שבסיביר.

רב העיר והמחוז ושליח חב"ד הרב אהרן הכהן ווגנר, נמצא בקשר רצוף עם בני המשפחה לעודדם ולתמוך בהם בשעה קשה זו.

הרב ווגנר שהכיר אישית את מר ברוצקי, מציין שמדובר ביהודי חם ליהדות והקהילה כולה קיבלה קשה את בשורת הטרגדיה. הרב ווגנר העביר את המידע ללשכתו של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, על מנת לקבל הכוונה הלכתית.

כשעתיים לאחר שהמריאה הטיסה MH370, בעת שהמטוס היה מעל שמי המדינה אבד איתו הקשר. מפקד חיל האוויר של מלזיה רודזאלי דאוד, אמר כי מערכות המכ"ם של הצבא הראו כי ייתכן שמטוס הבואינג 777 ניסה לשוב על עקבותיו, אך לא מסר עד כמה מטוס הנוסעים סטה ממסלולו. "יש סימנים שהמטוס הסתובב, ואנו מנסים להבין את משמעות העובדה הזאת".

כמה שעות לאחר שניתק הקשר עם המטוס, העריך גורם רשמי בחיל הים הווייטנאמי כי הטיסה התרסקה ככל הנראה בים סין הדרומי, סמוך לאי הווייטנאמי טאו צ'ו.

ארה"ב הודיעה כי תשלח צוות סוכנים של ה-FBI כדי שיסייע בחקירה.

לפי ועדת החיפוש וההצלה הלאומית, 13 מטוסים ו-29 ספינות מחפשים באזור שבו דווח אתמול על כתמי נפט ודלק. סוכנות הידיעות הסינית שינחואה דיווחה כי כלי שיט מסינגפור מצאו "חפצים בלתי מזוהים" במים, אך עדיין אין אישור רשמי כי יש להם קשר למטוס המלזי.

שר התחבורה של מלזיה הישאמודין חוסיין אמר הבוקר כי נבדקים ארבעה מנוסעי המטוס בחשד למעורבות באירוע, היות ושניים מהם החזיקו בדרכונים אירופיים גנובים.

פקידים אמריקאים אמרו אמש לחדשות אן-בי-סי כי הרשויות בודקות גם אפשרות שהמטוס התרסק כתוצאה מפעולת טרור. גם העובדה שהמטוס נעלם מהמכ"ם מבלי לשדר שום אות מצוקה העלתה את חשדות החוקרים.

על פי הודעה שנמסרה ממלזיה איירליינס, 227 הנוסעים שעל המטוס משתייכים ל-14 לאומים שונים, בהם לפחות 154 סינים, 38 מלזים, שבעה אינדונזים, שישה אוסטרלים, חמישה הודים, ארבעה צרפתים שלושה אמריקאים וכן אזרחים מרוסיה, איטליה, הולנד ואוסטריה. על המטוס נמצאים גם תינוק סיני ותינוק אמריקאי. החברה פרסמה את הרשימה המלאה של נוסעי המטוס.



מטוס יהודי נעלם שמים ווגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד