י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בד"ה: רבי משה לוריא ז"ל, מחשובי חסידי ויזניץ

הבוקר הלך לעולמו הרה"צ ר' משה לוריא זצ"ל, שזכה לכינוי "משה קדוש" מבעל האמרי חיים מויז'ניץ; ההלוויה נערכה היום

בד"ה: רבי משה לוריא ז"ל, מחשובי חסידי ויזניץ

הבוקר נעקרה מחצר חסידות ויז'ניץ דמות של חסיד עניו ושפל רוח הרה"ח ר' משה לוריא ז"ל, הוא זכה לכינוי על ידי בעל האמרי חיים מויז'ניץ זיע"א לתואר ''משה קדוש'', בהיותו אדם פרוש מהבלי העולם הזה. תמיד התהלך כשצהלתו על פניו, ובצידי הדרכים.

לר' משה ז"ל לא הייתה מעולם בעיה של מקום ב'טישים' של ויז'ניץ. אף הילדים הכירוהו כחסיד מהקומה העשירית בטריבונה, הוא היה מטפס עד הקומות הגבוהים ב'פארנצעס' , כדי לצפות באדמו"ר מויז'ניץ רבו- בעת השולחנות והתפילות, בו בזמן שכל חבריו בגילו, יושבים ראשונה במלכות ליד השולחן.

לפני מסע הקודש של האדמו"ר אל ערש ערי החסידות במסע 'עזרת אבותינו', דרבן מאוד את הנוסעים, ואמר להם שאם היה כוחו במותניו, גם היה מצטרף למסע הקודש.

לאחרונה נחלש מאוד, ואושפז פעמים אחדות במרכז רפואי, אולם בזמן ששהה בביתו ביקש מידי בוקר מהעובד הנוכרי שטיפל בו, שיוציא אותו לרחובה של עיר ברח' אהבת שלום בבני ברק, כי ברצונו לראות את האדמו"ר חוזר למעונו מידי בוקר אחר תפילת שחרית.

זכה ר' משה והאדמו"ר הבחין בכך בוקר אחד ועבר אליו כדי לדרוש בשלומו, ולהתרגשותו של החסיד ר' משה לא היה גבול. האדמו"ר ביקרו פעמים אחדות בתקופה האחרונה. רק שבוע שעבר התבטא לאזני מקורביו שמלאך המוות לא יכול להתקרב אליו עדיין כי אינו מוכן. ולדאבון לב החזיר נשמתו הטהורה לבוראה הבוקר.

זכה ר' משה ונפטר ביום ז' אדר, הילולת משה רבינו, ויום האזכרה של אמו ע"ה.
הלוויתו התקיימה בשעות אחה"צ מבית המדרש הגדול בשיכון ויז'ניץ, בראשות האדמו"ר שדחה במיוחד את צאתו למנוחה בצפת כדי להשתתף בהלוויה.
ויז'ניץ הלוויה משה חסיד עניו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד