כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הוחלט: "לא נשתתף כלל בישיבות המליאה"

הרעיון עלה לראשונה על ידי יו"ר ש"ס דרעי במסע"ת לפני כשבוע • העילה להחלטה: חוק הגיוס, חוק המשילות וחוק משאל העם

יישאר לבד? נתניהו במליאה. צילום: פלאש90
יישאר לבד? נתניהו במליאה. צילום: פלאש90

במסיבת עיתונאים שהסתיימה הערב (א) לפני שעה קלה בבית מפלגת העבודה בתל אביב, הכריזו ראשי סיעות האופוזיציה כי הם יחרימו את ההשתתפות בדיוני המליאה בשבוע הבא.

בין האפשרויות שהועלו במשך הישיבה, החרמת חלק מהדיונים לחלוטין, קיום דיונים באולמות אחרים בבנין הכנסת ורעיונות מחאה נוספים. כאמור, לבסוף הוחלט על החרמה מלאה של הדיונים.

מסיבת העיתונאים התקיימה על רקע סדרי הדיון שנקבעו לשבוע זה בכנסת וכוללים העברת שלושה חוקים שנתקלים בהתנגדות עזה מצידה של הקואליציה, חוק הגיוס, חוק המשילות, וחוק משאל העם.

הבוקר דווח כי ראשי המפלגות הקואליציה הוחתמו על מסמך התחיבות לתמיכה כוללת בשלושת החוקים המדוברים, הסיבה להחתמת ראשי המפלגות היא חוסר האמון השורר בין הגורמים המרכיבים את הקואליציה.

כאמור, בעקבות כך כינס יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג מסיבת עיתונאים בנוכחות כל ראשי הסיעות באופוזיציה, ביניהם יעקב ליצמן ומשה גפני.

"זה נראה כמו סרט הלקוח מתוך עולם הפשע" פתח איתן כבל את הישיבה "זאת ממשלה של גב אל גב בה השותפים אינם מסוגלים להסתכל אחד אל השני בפנים".

"האופוזיציה תשקול נקיטת צעדים חסרי תקדים, שלא היו כמותם מאז כינונה של הכנסת", אמר בוז'י, "בנט לא מאמין לביבי וביבי לא מאמין ליאיר ויאיר לא מאמין לציפי וציפי לא מאמינה לבנט וחוזר חלילה. אנו מתכוננים לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי למצות את המאבק כנגד גל החקיקה הזאת".

יו"ר סיעת אגודת ישראל יעקב ליצמן כינה את התנהלות הקואליציה "דיקטטורה במיטבה". "כמו בחוק הגיוס, הקואליציה מתנהגת בכח ובכפייה. למרות חילוקי דעות עקרוניים שיש לנו עם חלקים מהאופוזיציה, אנו משתפים פעולה ומאחדים כוחות נגד הקואליציה הרעה הזאת".

גורמים המעורים בנושא בקרב מפלגות האופוזיציה מציינים, כי הרעיון עלה לראשונה על ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי במסיבת עיתונאים שקיים בשבוע שעבר בכנסת, לאחר אישור החוקים להצבעה. הערב זה הפך לעובדה.
כנסת ליצמן מחאה אופוזיציה הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד