כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע תוכנית לשיקום עברייני תנועה בכלא מוצעת כתוכנית רשות בלבד?

כך הסביר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ. אור ירוק: "על המדינה להרחיב את פועלה בנושא אכיפה וענישת עברייני תנועה, ובעיקר בנושא שיקום עברייני תנועה, במסגרת המאסר ולאחריו"

מדוע תוכנית לשיקום עברייני תנועה בכלא מוצעת כתוכנית רשות בלבד?
פלאש 90


חברת הכנסת מירי רגב ממפלגת הליכוד ביתנו, הציגה בפני השר לביטחון פנים שאילתא הנוגעת לכלואים בגין עבירות תנועה. חברת הכנסת הסבירה כי קיימת הרגשה בציבור כי עברייני תנועה אינם נענשים כראוי ואין אכיפה על העונשים. בנוסף, הדגישה חברת הכנסת את נושא תוכנית השיקום לאותם עברייני תנועה, וציינה כי זו אמורה להיות תוכנית שיקום כוללת שתלווה ותעקוב אחר העבריינים גם לאחר ריצוי מאסרם וחזרתם לחברה, כדי להקטין את חזרתם על העבירות, וזאת מפני שנהגים אלו מסכנים את הציבור כולו.

בתשובה, הסביר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, כי בשנים האחרונות חלה עלייה הדרגתית במספר עברייני התנועה הנשפטים לעונש מאסר בפועל, וכי משנת 2005 שיעור העלייה נמדד ב- 260 אחוזים. כיום, ציין השר, מרצים מאסר בפועל 434 עברייני תנועה. עוד ציין השר כי שירות בתי הסוהר אכן מקיים עבור עברייני התנועה הנורמטיביים תוכנית שיקום בנושא בטיחות בדרכים, אך כי זו מוצעת להם כתוכנית רשות בלבד.

בעניין המעקב אחר העבריינים גם לאחר ריצוי מאסרם השיב השר: "אני אפנה לנציב, לראות תוכנית ולראות את הרצידיביסטים, אלה שחוזרים פעם שנייה ופעם שלישית, אני אעשה את הבקשה. אני אקיים אותה".

עמותת אור ירוק: "עברייני התנועה בכבישים מסכנים את חייהם של כלל האזרחים בחברה. ענישה ראויה המשלבת תוכנית שיקום תפחית את סיכוייהם לעבריינות חוזרת. על המדינה להגביר את האכיפה והענישה של עברייני התנועה ולדאוג לתוכנית שיקום כוללת לאותם עבריינים, המשלבת מעקב אחריהם גם לאחר תום מאסרם. כך ניתן יהיה להפחית את הישנות העבירות, ולדאוג לדרכים בטוחות יותר עבור כלל תושבי המדינה".
אור ירוק עברייני תנועה כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד