י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יקר גם למות: אגרות הסעה באמבולנס עלו ב-5.7%

זקוק לאמבולנס? תחשוב פעמיים • אגרות הסעת חירום במד"א יתייקרו משמעותית - בהחלטת משרד הבריאות

יקר גם למות: אגרות הסעה באמבולנס עלו ב-5.7%



ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ב) את תקנות מגן דוד אדום שהגיש משרד הבריאות, וקבעה כי אגרות הסעת חירום באמבולנס מד"א יתייקרו ב-5.7% מהתעריפים הקיימים כיום.

כך, לדוגמה, הסעת אמבולנס בשעות היום למרחק הלוך ושוב של עד 20 ק"מ תעלה מעתה 377 ש"ח במזומן במקום 357 כיום. מ-96 ועד 100 ק"מ תהיה העלות 1,586 במקום 1,500 שקלים כיום.

לאדם המתגורר ביישוב המרוחק 45 ק"מ (הלוך ושוב) מבית חולים תעלה הנסיעה בשעות היום 586 שקלים במקום 554 כיום, ובלילה 703 במקום 666.

נפגע תאונת דרכים יישא בהוצאות של 705 ש"ח במקום 667 כיום.

חברי הוועדה מתחו ביקורת על כך שההתייקרות תמומן מכיס המטופלים ולא על ידי המדינה.

מקלב: "לא מתקבל על הדעת"

"זהו ניכור ואטימות שאינו מתקבל על הדעת, משום שהפינוי באמבולנס הוא השירות האלמנטרי והבסיסי ביותר – ודווקא כדי לממן אותו משיתים את עלותו על החולה או הפצוע", אמר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) במהלך הדיון.

"רק לפני חודש העלו את מחירי האמבולנסים בעקבות עדכון המדד, אולם כעת מייקרים את התעריפים דרמטית. לדוגמה, נסיעה ממודיעין עילית לבית חולים בירושלים או בני ברק תעלה למעלה מ-1,000 שקלים ואלו דברים שאינם מתקבלים על הדעת שהחולה אשר נזקק לשירותים דחופים אלו ישא בעלויות היקרות", ציין ח"כ הרב אורי מקלב בוועדה.

לדבריו, "מי שייפגע יותר מכל הם תושבי הפריפריה המרוחקים ביותר מהמרכזים הרפואיים, אולם במקום שנבוא לקראתם משיתים עליהם את התעריף היקר ביותר בפינוי לבית חולים – רק משום שהם מתגוררים בפריפריה והממשלה לא הקימה בתי חולים בפריפריה".

במהלך הדיון אישרה הוועדה את התיקונים שהכניס ח"כ הרב אורי מקלב בחוק בכנסת הקודמת, אשר קובעת את ביטול האגרה למד"א במידה ולא היה פינוי לבית חולים וקביעת אגרה מופחתת במקרה של בדיקת שני מדדים ויותר. "משרד האוצר הוא אשר היה אמור לשאת בהתייקרות במידה והיא מתבקשת ולא להשית זאת שוב על האזרח הקטן", סיכם.
אמבולנס אגרה מד''א ייקור נכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד