ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

במד"א נערכים לפורים - ומחנכים את הילדים

תעלולים, נפצים ותאונות - במד"א נערכים לפורים, ומקווים לצמצם את מספר האסונות באמצעות הדרכה וחינוך

במד"א נערכים לפורים - ומחנכים את הילדים

בני משפחותיהם של מתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים, הפועלים בשיתוף פעולה עם מד"א, כבר יודעים שבחג הפורים, כמו בכל ימות השנה, עוזבים המתנדבים את הכול ופונים להציל חיי אדם.

בחג הפורים פעילות מתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים הפועלים בשיתוף מד"א עולה שלב. חג הפורים הינו זמן מועד לפורענות ופציעות הנובעים משלל סיבות ובראשם מנפצים ושאר חומרי הבעירה, תאונות דרכים, פציעות כתוצאה משכרות ועוד.

לאור זאת, התקיימה, ביוזמת יו"ר הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ, פעילות ענפה של ראשי ארגוני ההצלה החרדיים בכל עיר ועיר על מנת לצמצם את האסונות ולהעלות את המודעות.

במיזם משותף של מגן דוד אדום והצלה גוש דן העלו ראשי ארגוני ההצלה הפועלים בשיתוף מד"א את מודעות התלמידים לאסונות האורבות לפתחם בחג הפורים ובאפשרויות להישמר מפניהן על פי הכללים המקצועיים של מגן דוד אדום.

את ההסברה העבירו מתנדבי מד"א וארגוני ההצלה החרדיים שהגיעו לתלמודי התורה ברחבי הארץ והרחיבו על חשיבות ההקפדה על הנחיות הבטיחות.

ראשי ארגוני ההצלה החרדיים הפועלים בשיתוף מד"א המחישו באמצעים שונים את הסכנות הרבות שאורבות בחג הפורים, והדריכו את הילדים כיצד לפעול בעת פציעה על פי כללי הרפואה המקצועיים המנחים של מד"א.

במהלך ההרצאות המיוחדות סיפרו כונני מד"א והצלה גוש דן לילדים את חשיבות הזעקת כוחות מד"א בעת קרות אירוע חירום. המתנדבים הסבירו על התהליך מזמן קבלת הקריאה במוקד מד"א ועד להגעת כוחות ההצלה לשטח. המתנדבים ניצלו את ההזדמנות להסביר לילדים שיש להיזהר מתעלולים והזעקת כוחות ההצלה ללא צורך, מה שעלול לגבות חלילה חיים בשל היותם של המתנדבים עסוקים שלא לצורך מבלי יכולת להתפנות לאירועי האמת.

בסיומה של ההרצאה הוצג לילדים אמבולנס מד"א עם מיטב הציוד תוך מתן הסברים על הציוד ומטרתם.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "אני רואה חשיבות רבה בקיום ימי הסברה מסוג זה. בהסברה נכונה ניתן למנוע אסונות בפרט בימי החגים ובין הזמנים שבהם קיימת עליה בכמות מקרי החירום בדרכים ובטיולים".

יו"ר הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ סיכם את ימי ההסברה וסיפר: "ההרצאות התקיימו במוסדות החינוך ברחבי הארץ והיו חשובות ומועילות והסבו הנאה לילדים בשילוב חידוד ההנחיות תוך השתדלות להעברתם ברמה חווייתית".
מד''א הצלה פורים סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד