כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הנשק האיראני הוצג: וכשתהיה מזוודת גרעין?

בנמל הוצג האמל"ח האיראני, עם עדויות נוספות הקושרות את איראן למשלוח הספינה • מפקד חיל הים: המבצעים הבאים יישארו חסויים

הנשק האיראני הוצג: וכשתהיה מזוודת גרעין?
דובר צהל



בנמל אילת נפרסו היום (ב) אמצעי הלחימה שנתפסו על גבי הספינה KLOS C. במקום קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ומפקד חיל הים האלוף רם רוטברג, תדרוך לעיתונאים ישראלים וזרים.

מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, הודה ללוחמי חיל הים שהשתתפו במבצע ואמר כי בחיל הים "יתחקרו, ילמדו ויפיקו לקחים", זאת "כהיערכות לקראת המבצעים והאתגרים העתידיים". האלוף רוטברג ציין כי המבצעים הבאים, להערכתו, "יהיו חשאיים וחסויים", כמו רוב המבצעים, אך כי "בעת הצורך הם יהיו גלויים, כמו במקרה הזה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר היום כי תפיסת הספינה היא "עוד דוגמה לכך שהמשטר האיראני הוא יצואן הטרור הגדול ביותר בעולם. אין סכסוך במזרח התיכון שהמשטר הזה איננו מזין אותו בנשק ותחמושת, בכסף, באימונים או בידע של טרור. גם בסוריה, בלבנון ובמקרה הזה רצועת עזה". לדבריו, "איראן ממשיכה לפעול בתחום הטילים והגרעין - ואנחנו יודעים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, באוויר בים וביבשה, בעזרת צה"ל וכוחות הביטחון".



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מן הרגע שהמידע על הספינה הגיע לשולחני, ההנחיה שלי הייתה ברורה – להסיר את האיום הזה מעל אזרחי ישראל בכל דרך. ראשית אני רוצה לברך את צבא הגנה לישראל והמוסד על איתור ותפיסת האנייה. אני מבקש להודות לשר הביטחון, לרמטכ"ל וסגנו, למפקד חיל הים וללוחמי החיל, לראש אמ"ן וחייליו, ולראש המוסד ואנשיו. הם הביאו מודיעין מדויק, והלוחמים ביצעו את הפעולה בצורה מושלמת.

עם ישראל כולו מודה לכם. יש כאלה בקהילה הבינלאומית שלא היו רוצים שנקיים את האירוע הזה. הם גם אינם רוצים שנראה לעולם את מה שבאמת מתרחש בתוך איראן. קשה להם עם זה שאנו חושפים את האמת מאחורי החיוכים המזויפים של איראן. שטר המטען המקורי, ושטר המטען המזויף שהוצגו לכם, מוכיחים כיצד איראן ניסתה להסוות את הטענת מכולות הנשק בשטחה. כך גם אנו למדים מעדותם של אנשי הצוות שמספרים על הטענת מכולות הנשק בנמל הראשי של איראן – בנדר עבעס. ההתעלמות של הקהילה הבינלאומית מתפיסת הספינה הזאת היא עדות נוספת לעידן הצביעות שבו אנו חיים. לכל היותר שמעתי גינויים בודדים ורפים מהם מול המשלוח הרצחני הזה.

טביעות האצבע הברורות של איראן

אתמול הגיע לסיומו שלב פריקת מכולות הנשק שנמצאו על גבי הספינה "Klos-C" ובדיקתן. במלאכת הפריקה ובדיקת המכולות השתתפו כוחות חיל הים, כוחות חיל ההנדסה הקרבית וכוחות חיל החימוש. על הספינה נתפסו 40 רקטות מסוג M302 לטווחים שבין 90 ל-160 ק"מ, בנוסף ל-181 פצצות מרגמה מסוג 122 מ"מ וכ-400,000 כדורים מסוג 7.62.

אמצעי לחימה אלו הינם כלי נשק מתקדמים שהיו עתידים להעמיד בסיכון מיליונים מאזרחי ישראל. צה"ל ימשיך במשימתו למניעת הברחות נשק ברחבי המזרח התיכון המיועדים לארגוני הטרור השונים בחסות ובמימון איראני.

באגף המודיעין הציגו היום ראיות נוספות המצביעות על הקשר בין איראן לבין המשלוח שהגיע לספינה. שטר המטען של המכולות נחתם באיראן והוא נושא חותמות איראניות אותנטיות. גם שקי המלט, שהסוו את האמל"ח, חתומים על ידי חותמות איראניות - ככאלו המיוצרים באיראן.

עשרות מכולות מתוך המטען הגיעו מאיראן לעיראק, שם נוספו אליהן מכולות נוספות, ושם שונו מספרי המשלוח שלהן - זאת מתוך כוונה לטשטש את המעורבות האיראנית. עובדה זו אומתה על ידי אמ"ן באמצעות מסמכים. כמו כן, אנשי הצוות שהיו על הספינה סיפרו בחקירתם כי הם הטעינו את המכולות, בהם התגלה הנשק, בנדר עבאס, בנמל הראשי של איראן.










































איראן משלוח פריקה ראש הממשלה גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד