י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לב טהור: אם ותינוקת נעצרו בשדה תעופה בקלגרי

אם צעירה ותינוקה מחברי כת 'לב טהור' שניסו להימלט מקנדה - נעצרו והוסגרו • התינוקת הועברה למשפחת אומנה

ילדי לב טהור. צילום: שי פוגלמן, הארץ
ילדי לב טהור. צילום: שי פוגלמן, הארץ

אם בת 17 ותינוקת בת חצי שנה, חברי כת 'לב טהור' שנמלטו לפני שבוע, נעצרו אתמול (א) בשדה התעופה בקלגרי.

משטרת קלגרי אישרה כי קציני משטרה סייעו לבכירי משטרת צ'אטהאם-קנט לעצור את האם והתינוקת, שהגיעו לשדה התעופה בסביבות השעה שלוש אחר הצהריים. שירותי הרווחה עצרו את האם והתינוקת והם הועלו על מטוס בחזרה לטורונטו.

בטורונטו נלקחה התינוקת למשפחה אומנת, והאם שוחררה.

כזכור, ביום רביעי בערב דיווח 'בחדרי חרדים' על תשעה מחברי כת 'לב טהור' שנמלטו לגואטמלה, ונעצרו בשדה התעופה טרינדד וטובאגו כאשר בקשו לרכוש כרטיס. רשויות שדה התעופה אמרו לתקשורת כי הקבוצה התנהגה באופן מוזר, והיא עוררה חשד. לאחר מעצרם, שוכנו בני הקבוצה במלון בשדה התעופה תחת שמירה משטרתית, עד שנוצר קשר עם הרשויות בקנדה, שדרשו את הסגרתם.

משטרת הגבולות ניסתה להעלות את חברי הקבוצה, שכללה שלושה מבוגרים ושישה ילדים - על טיסה חזרה לקנדה, אך הם שכרו את שירותיו של עורך דין, וסירבו לעלות על המטוס. עם זאת, בשבת הגיעו שוטרי הגבולות למלון בו השתכנה הקבוצה, והכריחו אותם בכוח לעלות על טנדר שלקח אותם לשדה התעופה. בשעה שש בערב, עוד לפני יציאת שבת, הועלו חברי הקבוצה על המטוס שהשיב אותם לקנדה.

בשדה התעופה המתינו לחברי הקבוצה רשויות הרווחה, שלקחו מהמשפחות את ילדיהן והעבירו אותם למשפחות אומנה.

ביום חמישי האחרון הורה שופט בקנדה להוציא מחזקת הוריהם 14 ילדים מחברי לב טהור. ביום חמישי קיים השירות להגנת הילד של אונטריו דיון, בו החליט לדרוש את העברת כל 127 ילדי הקבוצה למשפחות אומנה, כך דיווח אתר החדשות "פוסטמדייה".
לב טהור קלגרי נעצרו טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד