כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בדיקת אור ירוק: סכנת מפגעי בטיחות ברחבי הארץ

עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לוודא כי הסביבה העירונית בטוחה לתושבים וכוללת מעברי חציה תקינים, תמרורים בולטים, שילוטים מתאימים ותשתיות תקינות"

בדיקת אור ירוק: סכנת מפגעי בטיחות ברחבי הארץ

במסגרת פעילותה למען בטיחות התושבים, מקבלת עמותת אור ירוק התראות מתושבים בכל רחבי הארץ על מפגעי בטיחות המסכנים את חייהם. לאחרונה קיבלה אור ירוק כמה תלונות על מפגעי בטיחות במגוון יישובים, אותם יש לתקן בדחיפות.

אחת הפניות שהתקבלו למשל, נוגעת לכביש 554, כביש מסוכן המוגדר על ידי אור ירוק ככביש אדום. על פי התושב שהעביר את הפניה, בכביש 554 בכניסה ליישוב צופית, אחד הכבישים המסוכנים ביותר במדינת ישראל, ישנו מעבר מצד אחד של הכביש לשני, שנראה כמו מעבר המוסדר להולכי רגל: ישנו אי תנועה באמצע הכביש והנמכה של המדרכה המזוהים עם מעבר הולכי רגל. הבעיה היא, כי למרות שנראה שהולכי רגל אמורים לעבור במקום זה בביטחה – כלל אין מעבר חציה מסומן במקום זה.

פנייה נוספת שהתקבלה מצביעה על ליקוי בטיחותי בצומת חזון איש ונחמיה בבני ברק, על הגבול עם רמת גן. על פי הפנייה, במקום זה ישנה חסימה של הכביש באמצעות אדניות מבטון שמטרתן, למנוע מרכבים להיכנס לתחומה. הבעיה היא, שאדניות אלו מוצבות באמצע הצומת ועלולות לסכן את חיי הנהגים והנוסעים ברכב במידה של התנגשות בהן.

מפגע נוסף נמצא בקרית גת, ברחוב העצמאות 68 בעיר, בו ישנו תמרור המורה על כניסה לרחוב חד סטרי אך ממש מעליו, מותקן תמרור אין כניסה. המשמעות: נהג שמגיע לפתחו של התמרורים אינו יודע האם הוא יכול להיכנס לרחוב או לא.

עוד מפגע שהופנה לאור ירוק נמצא בצומת הקריון (על כביש 4) שבקרית ביאליק, בו ישנו לחצן המיועד להתחלפות הרמזור לירוק עבור הולכי הרגל. הבעיה היא, כי בצומת הקריון לחצן זה נמצא על שפת מדרכה מוגבהת המוקפת באבנים כך שלקויי ראייה ובעלי מוגבלויות יתקשו להגיע אליו. יותר מכך – מדובר על כביש סואן ועמוס, וכאשר הלחצן ממוקם באופן זה, ישנה סכנה כי הולכי הרגל ימעדו בדרך ללחצן ויסכנו בכך את חייהם.

גם בתל אביב נמצא מפגע בטיחותי, ברחוב מעפילי אגוז 66. על פי הפנייה, מעבר החצייה במקום זה מוביל בצדו האחד לתוך חנייה ולא למעבר חציה בטוח. המפגע חמור במיוחד לאור העובדה שמצידו השני של הרחוב נמצא בית הספר "תל חי" ותלמידי בית ספר רבים חוצים כביש זה מדי יום.

עמותת אור ירוק: "השמירה על הסביבה העירונית כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב במאמץ תאונות הדרכים בתוך הערים. על הרשויות המקומיות לוודא כי הסביבה העירונית בטוחה לתושבים וכוללת מעברי חציה תקינים, תמרורים בולטים, שילוטים מתאימים ותשתיות תקינות".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד