י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב דרוקמן משיב אש: "כל עסקנצ'יק חרדי הוא רב"

בציונות הדתית משיבים מלחמה: "הציבור החרדי מוסת על ידי התקשורת" • סגן השר אלי בן דהן: "אמירות שמקומן לא יכירם"

הרב חיים דרוקמן. צילום: פלאש 90
הרב חיים דרוקמן. צילום: פלאש 90

הציונות הדתית משיבה במתקפה חריפה לדברי הגרב"צ מוצפי, בהם כינה את הרב שלמה אבינר "מזרע עמלק", כמו גם להשמטת התואר 'הרב' לרב חיים דרוקמן מהעיתון 'יתד נאמן' ביום עצרת התפילה בשערי ירושלים.

בראיון היום בצהריים ליומן ערוץ 7 אמר הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא: "זה חמור מאוד. גם אם יש חילוקי דעות - צריך כל אחד לכבד את השני. אני מתבייש אפילו לומר את זה, אבל נקודת המוצא של כל אחד היא שהתורה הקדושה היא נצחית ויכולים להיות חילוקי דעות, וודאי כל אחד עומד על דעתו, אבל לבזות את מי שאינו חושב כדעתך זה חמור מאין כמוהו".

הרב דרוקמן הביא את דברי השולחן ערוך נגד ביזוי תלמידי חכמים והגדרת ביזוי שכזה כ"דבר ה' בזה", "איזו מין דרך היא זו שאם תלמיד חכם פלוני לא חושב כמוך אז נגמר? הוא לא תלמיד חכם? הרי זה עיוות שאין כדוגמתו. הציבור שלנו צריך לדעת את האמת. הרי כל עסקנצ'יק חרדי שנבחר לכנסת מקבל מיד את התואר רב, ומי שהוא רב באמת בתקשורת החרדית הוא לא רב בכלל. זה לא מסמר שיער יחס כזה והתנהגות שכזו? הציבור החרדי מוסת מהתקשורת שלה כוח השפעה רב עליו".

כשנשאל מדוע לטעמו נוקטים אנשי תורה האמונים על הכתוב בשולחן ערוך בדרך הזו, הוא נותר ללא מענה, "זה באמת כואב לי מאוד. אני מוכרח להגיד שזה קשה. אין לי תשובה על זה, אך אין להבעיר אש בתגובה להתנהגות החרדית אך יש למחות נגד התנהגות אנטי תורנית, אנטי הלכתית, אנטי אנושית ואנטי מוסרית כזאת".

גם סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן מ'הבית היהודי' תקף היום במילים חריפות את שורת ההתבטאויות, בפתיחת קורס מקצועי לעובדי חברה קדישא באוניברסיטת אריאל, אמר בן דהן: "הציבור שנמצא כאן כולנו ביחד פועלים למטרה אחת לקדש שם שמיים, להאהיב את שירותי הדת על עם ישראל".

"מאוד נעצבתי על האמירות שנאמרו ביומיים האחרונים על הרב אבינר, רב מפיץ תורה הגדול ביותר שיש, 'רשע וחוטא, מזרע עמלק', אלה אמירות שמקומן לא יכירם. להגיד על רבנים שהם בהמות ומטומטמים - מה אלה ההתבטאויות האלה והמילים האלה".

"אלה אמירות שאסור שתאמרנה ואני מקווה שהרב הראשי הרב לאו שיושב כאן, יאמר זאת בקולו. כולנו צריכים לפעול יחד ולא לגרום לחילול השם. האמירות שנאמרו גורמות אך ורק לחילול השם".
הרב דרוקמן הרב מוצפי עמלק התקפה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד