י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לילה אחרון בבית שמש: "אנו נסתער על העיר"

הבחירות החוזרות בבית שמש יוצאות לדרך • צמרת ש"ס הגיעה לעיר ותעשה בה את הלילה • התוכנית: הסתערות על קולות החילונים בעיר הותיקה • אלי כהן עלה להתפלל בכותל המערבי • פעיליו יצויידו במצלמות לתיעוד הליך הבחירות • היערכות שיא גם במטות המפלגות: ג' מתארגנת, בכ"ח הקימו חמ"ל, בח"ן מזהירים מפרובוקציות ו'טוב' מתאחדת

בית שמש. צילום: יעקב לדרמן
בית שמש. צילום: יעקב לדרמן



העיר בית שמש נערכת ליום הבחירות שייפתח מחר (שלישי) בבוקר.

ההכנות במטה ראש העיר המכהן משה אבוטבול, בעיצומן. צמרת ש"ס התגייסה והגיעה לעיר. היא צפויה להישאר בה עד לסיום הבחירות.

את הביקור בעיר ערכו לאחר שהתכנסו במשרדי ש"ס בהר חוצבים, משם התקשרו למצביעים פוטנציאליים כדי לשכנעם להצביע ולפעול למען אבוטבול.

יו"ר המפלגה, אריה דרעי הגיע לקראת הערב לעיר וצפוי להישאר לישון בה הלילה כדי להיות ערוך למחר. גם חבר הכנסת אלי ישי הגיע וערך סיור במטות המפלגות.

פעיל ש"ס אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו חילקנו את העיר למטות וכל ח"כ יקבל אשכול שעליו יהיה אחראי. בשעה שש בערב מחר, צפויה הסיעה להתכנס כדי לחזור ולהמשיך בטלפונים למצביעים שעוד לא הגיעו להצביע.

"אין סיבה שלא נצליח לגייס קולות של גם מתושבי העיר הותיקה", מדגישים בתנועה.

מטה אלי כהן גם הוא משנס מותניים ושר האוצר יאיר לפיד הגיע לבקר במטה ועמד על היקף הפעילות.

בשעה זו יוצא המועמד לראשות העיר עם מקורביו לירושלים לתפילה בכותל המערבי.

במטה מספרים שהיום קבלו חיילים תושבי בית שמש שחרור מיוחד עבור הבחירות ובמטה דאגו להסעות מכל רחבי הארץ כדי להקל עליהם להגיע לעיר. בנוסף, ציידו במטה את כל הנציגים בקלפיות במצלמות כדי שיוכלו לתעד את הליך ההצבעה בקלפיות.

החיילים של אלי כהןצילום: החיילים של אלי כהן
החיילים של אלי כהן


ומה במטה המפלגות?

במטות של הסיעות השונות, גם נערכים לקראת היום הגורלי.

במטה מפלגת ש"ס ינסו לא רק לגייס מצביעים לאבוטובול כי אם גם לחזק את כוחה של הסיעה. ש"ס מכוונת גם לציבור החילוני, שלדברי מנהיגיה מצביע למפלגה בבחירות הארציות.

במטה אגודת ישראל, כבר נערכו רשימות ופילוח מדוייק של המצביעים, הח"כים של התנועה התגייסו להגיש סיוע. ראש המטה ישעיהו ארנרייך אומר ל'בחדרי חרדים': "המטות החסידיות מסכמות הלילה את ההערכות הסופית. ההערכות הלוגיסטית היא שתכריע את המאבק הצמוד שמתחולל בעיר. זה לא מאבק רק על בית שמש זהו מאבק על צביונה של העיר וגם מאבק על אמירתו של בית המשפט שהכתים את כל הציבור החרדי כזייפנים וכגנבי בחירות כביכול. אנו נערכים למצב בו המערכת הדיגיטלית תקרוס והוכנה מערכת גיבוי נפרדת שתופעל במידה ויתרחשו תקלות חלילה".

במטה סיעת ח"ן של 'דגל התורה', התקיים הערב כינוס לפעיל יום הבחירות והנציגים בקלפיות.

הפעילים האזינו להדרכה מפי ח"כ יעקב אשר ויו"ר הסיעה בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר שהגיעו שניהם כדי לסייע ולחזק את הפעילים.

"חובתנו לעשות את מירב ההשתדלות", אמר אשר, "אבל לא פחות חשוב להזהר ביום הבחירות לא להיגרר לפרובוקציות, ובעז"ה נזכה ששם שמים יתקדש על ידינו".

"אנו נכנסנו לעבודה אינטנסיבית", אומר ראש המטה שמואל גרינברג, "עיני הציבור החרדי בכל הארץ נשואות לבית שמש. כולם מבינים שזו מערכה של כל היהדות החרדית.

"בדגל דאגו לרישום אנשים שעברו דירה ולא הספיקו להירשם ומטה מיוחד מטפל במקרים הללו".

במטה סיעת כח של שלומי אמונים הממוקם באולם בן ברחוב בן עזאי 4 בעיר מגדירים את המטה כ"חמ"ל". בסיעה קיוו לתמיכת מה של הציבור הקנאי בעיר, ונראה שמכתבי רבנים בעניין יעשו אולי שינוי ויביאו ולו חלק מהם אל הקלפיות.

הערב התייצבו ראשי האשכולות והפעילים לתדרוך אחרון ממנהל המטה דודי אייזנבך. בתוך המטה עצמו הסתיימו הפילוחים המדויקים של הקהילות השונות, והחל ממחר המטה יוכרז כשטח סטרילי שהכניסה אליו תותר רק לעובדי יום הבחירות.

במיקום אחר שלא יתפרסם, יוקם חמ"ל נוסף ובו 25 טלפנים שיתקשרו במהלך היום למצביעים השונים.

סיעת 'טוב' מפולגת באשר לתמיכה בראשות העיר. אלי פרידמן ועו"ד הלר תומכים באבוטבול, אהרון סלומון והרב אברהם לוונטל באלי כהן. אך באשר לתמיכה המפלגתית, הם מאוחדים סביב סיעת 'טוב'. "מבחינתינו זה לא משנה אם נעבור או לא נעבור. הבחירות היא התפקדות שבו על התומכים שלנו להראות שאנו קיימים. בבחירות שעברו קיבלנו למעלה מאלף קולות ואנו מצפים עתה ליותר מכך".

המסר של התנועה למצביעיה הוא: שאולי הסיעה לא תעבור את אחוז החסימה אבל: "עדיף להצביע למישהו שלא עבר מאשר למישהו שיזיק לך".

כמו בכל המטות, גם כאן ישנו מאגר מצביעים שיתעדכן במהלך היום ובקלפיות באיזורים שבהם מתרכזים מצביעי המפלגה תהיה נוכחות מלאה בתוך הקלפי ומחוצה לו.

מאיר בלעיש, שעד היום זכה לתמיכה חב"ד, איבד אותה כאשר נציג חב"ד ברשימתו פרש. מירב הסיכויים שבשל כך לא יצליח עוד לעבור את אחוז החסימה.

צילום: בחדרי חרדים







































בית שמש בחירות הצבעה חילונים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד