כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מפתיע: הרב ברלנד הורה להצביע ג'

ראש קהילת 'שובו בנים', הגר"א ברלנד, שלח מכתב מזימבבואה ובו הוא קורא להצביע עבור 'אגודת ישראל' • המכתב המלא - בפנים

הרב ברלנד. צילום: ארכיון
הרב ברלנד. צילום: ארכיון

הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' ברסלב, קורא לחסידיו להצביע עבור אגודת ישראל, בבחירות לבית שמש, זאת בניגוד לקבוצות אחרות בברסלב המצביעות לרשימת 'כח'.

במכתב ששיגר ממקום מושבו בזימבבואה, והעומד להתפרסם בעיתון המודיע, קורא הרב ברלנד לחסידיו תושבי בית שמש להצביע לאגודת ישראל.

למכתב, קדמה שיחת טלפון שבה ציין הגר"א בפני מקורביו בארץ, כי "חסידות גור וח"כ יעקב ליצמן, נאמנים למוסדות שובו בנים ומושיטים תמיד להם יד לעזרה, לכן צריך להכיר להם טובה גדולה על כך".

באגרתו, תוקף הגר"א את 'ממשלת המינים' כהגדרתו, וקובע כי הדרך היחידה להילחם בה, היא באמצעות הקלפי ולכן על כולם כאיש אחד להצביע להרב משה אבוטבול לראשות העיר ולמועצת העיר עבור רשימת ג'.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע המכתב המקורי ובו נאמר:

"לכל תושבי בית שמש ובפרט לחסידי ברסלב ה' עליהם יחיו!!! כידוע שכל רבותינו הקדושים אדמו"רים וראשי ישיבות כולם קבעו פה אחד, שצו השעה להילחם באפיקורסות ובחילולי שבת ובכל מסעות השמד למיניהם, שמנהלת ההנהגה החילונית, שכל כוונתה ומטרתה היא אך ורק להכחיד את שם ישראל ולא ייזכר שם ישראל עוד, ולעשות את ישראל ככל העמים.

"והדרך היחידה בימינו להילחם בהם ולעמוד מולם בחזית, היא על ידי זריקת פתק לקלפי לראשות העיר לרב משה אבוטבול ולמועצת העיר לרשימת ג', שהם עומדים כיום בראש מערכות ישראל להילחם את מלחמות ה', בבחינת מי לה' אלי. בפרט בימים קדושים ונוראים אלו ימי הפורים, שכתוב שאורותיהם גדולים יותר אפילו מיום כיפורים ולעתיד לבוא נזכה שיום הכיפורים יאיר כמו הפורים".

המכתב התקבל בסיפוק רב ברשימת ג' ופעיליה מקווים שחסידי הרב, יחזקו את כוחה של הרשימה למועצה.

תוך כך, ראשי קהילת ראחמיסטריווקא בבית שמש הודיעו בשם האדמו"ר כי הורה שאף אלו שאינם נוהגים להשתתף בבחירות, הפעם -"אשר שונאי ישראל הרימו ראש לחלל שם שמים", על כל אחד להשתתף בבחירות בבית שמש, ולהצביע לאבוטבול.


.


.
הרב אליעזר ברלנד ראחמיסטריווקא ברסלב כח בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד