כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מצווה לשמוע • ינון פלח מקנא בתושבי בית שמש

תושבי בית שמש: אתם לא הולכים לבחירות, אלא לקדש שם שמים ברבים • אינכם לבד במערכה, אתם ה'ידא אריכתא' שלנו

מצווה לשמוע • ינון פלח מקנא בתושבי בית שמש

לא בכל יום ניתנת בידינו ההזדמנות לקיים מצוות נדירות.

נכון, המצווה לשמוע בקול חכמים אינה כה נדירה. אולם דומה, שלתושבי בית שמש תינתן היום הזדמנות היסטורית שנמנעה מכולנו: ההזדמנות לקדש שם שמים כשעיני מדינה שלימה ולבלריה נשואות אל תוצאות ההצבעה בבחירות החוזרות.

בחודשים האחרונים היהדות החרדית כולה נמצאת על המוקד. כולנו זייפנים ומשבשי הליכי בחירות. כולנו נמצאים שם. בודקים בציציות של כולנו. מחר כולנו חשודים בזיוף תעודות זהות. עם שחר, כששוטרי משטרת ישראל יעשו את דרכם במשעולי העיר, באופן אינסטינקטיבי כולנו עבורם "גנבי קולות" ו"זייפנים".

הציבור החרדי נמצא בימים אלו תחת מיקרוסקופ. כל פעולה, כל צעד, כל אמירה, מקבלת כותרות באותיות קידוש לבנה. תשפוכת המילים שהעיתונות הכללית הרעיפה על ראשנו יכולה למלא ספר עב כרס.

היום, בית שמש הולכת לבחירות חוזרות. אם נחשוב על זה במונחים של מצווה לשמוע בקול חכמים, הרי שלתושבי בית שמש תינתן היום הזדמנות לקיים פעם נוספת את המצווה.

זו ההזדמנות שלנו לומר לכם: היו גאים שנפלה בחלקכם ההזדמנות לקדש שם שמים. אנחנו רק נוכל להביט בכם, מקסימום לסקר, כיצד תושבי העיר, הנאמנים לדרכה של תורה, עושים זאת בחפץ לב ובמנות גדושות של שמחה.

שימו בצד את הררי הפרשנויות. הניחו לרגע לוויכוחים הפנימיים. תדלגו על משקעי העבר. אל תנסו למצוא אשמים לכך שהעיר הזו נגררה למערבולת של בחירות חוזרות. נכון, הליכה לקלפי "גוזלת" מכם דקות יקרות. לכולם יש עיסוקים חשובים לאין ערוך. אף אחד אינו מקבל חופש מהעבודה. אפילו מזג האוויר לא בהכרח עושה חשק לצאת מהבית.

אבל חשוב שתזכרו: אינכם לבד במערכה. היום, אתם הידא אריכתא של כולנו. אתם נבחרתם להיות שליחיה הנאמנים של היהדות החרדית ולקיים בגופכם קידוש שם שמים ברבים. כי כל תוצאה אחרת מלבד ניצחונו של משה אבוטבול בתום ספירת הקולות, תעורר את מקהלת כלבי השמירה שתפנה אצבע מאשימה לעברה של היהדות החרדית ותשתמש בקלישאה החבוטה בתבל: אמרנו לכם.

אז הנה, גם אנחנו אמרנו לכם. לא יעזרו תירוצים, הסברים, פרשנויות וניתוחים סטטיסטים שלאחר מעשה. גם אם תוכיחו באותות ובמופתים שהמועמד החרדי קיבל הפעם מספר קולות גבוה יותר מהבחירות הקודמות, ולעומתו המועמד שמנגד הוציא אלפי מצביעים נוספים מביתם, יזכרו לנו רק את תוצאת ההפסד המביש.

כן, הוא יהיה מביש. בשונה מכל מערכת בחירות, לא המועמד החרדי מנצח. אנחנו על כף המאזניים. שומרי התורה באשר הם, הם שעומדים למבחן ההיסטוריה. או אם תרצו, ברוח עצרת השישים ריבוא, אנו מצפים היום בלילה לאקורד הסיום ששמענו בימים אלו אלפי פעמים: התורה הקדושה תנצח.
בחירות בית שמש אבוטבול טור קידוש ה'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד