י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

העדה החרדית מציגה: אתר למעקב אחר מצביעים

באתר "פורצי הגדר בבית שמש" מביאים את נתוני ההצבעה של אנשי 'העדה', ואף שידור חי מהקלפיות • של מי הרעיון?

מצביע פוטנציאלי שנלכד באתר
מצביע פוטנציאלי שנלכד באתר

אנשי העדה החרדית עולים מדרגה: המאבק נגד הבחירות בבית שמש הוביל אותם להקים אתר ובו הם מספרים מי הצביע ומי לא. הכותרת: "פורצי הגדר בבית שמש". האתר מציע גם שידור חי מהקלפיות.

עבור רוב אנשי "העדה החרדית", אין המאבק הפוליטי בעיר משנה כהוא זה. הם לא ישתתפו בבחירות הללו, זאת כיוון שהם נוהים אחר דעת רבותיהם האוסרים, כמו גאב"ד העדה החרדית והבד"ץ, האדמו"ר מתולדות אהרן ועוד.

לעומתם, כמה מגדולי ישראל ובהם הגר"ש וואזנר, ראב"ד העדה החרדית, האדמו"ר מרחמסטריווקא, הגר"ז קרויזר ואחרים, שמוגדרים בדרך כבלתי מזוהים או אפילו מתנגדים לבחירות הכלליות, יצאו מגדרם וקבעו כי הפעם גורלה של בית שמש מונחת על כף המאזניים והם מורים לאנשיהם ולשומעי לקחם לצאת ולהצביע.

אבל יש כאלו שאינם שוקטים על השמרים ומבקשים למנוע בכל דרך השתתפותם של אלו המזוהים עם החוגים הקנאים בבחירות,

הכותרת המופיעה באתר שעלה הבוקר לאוויר, הוא: "פורצי הגדר בבית שמש- נכנעו למהרסים והשתתפו בבחירות".

בשורה הבאה נכתב באותיות של קידוש לבנה: "ואלה שמות האנשים, אשר נכנעו לתאוות בצע ממון והשתחוו לבעל, השתתפו בבחירות הטמאות, התחברו לרשעים ובגדו בדרכי אבות. ייזכר וייחרט שמותיהם לדיראון עולם".

האתר מתעדכן אונליין ביום הבחירות ואף מציע אפשרות צפייה בשידורים ישירים מהקלפיות. למתעניינים, נכון לשעה זו, שעתיים אחרי פתיחת הקלפיות, מספר פורצי הגדר, עומד על 75.

ובבית שמש יש כבר מי שמאשים את תומכי אלי כהן מבין החרדים, שידו בהקמת האתר. "יש כמה אנשי תקשורת חרדים, חלקם מחוגי העדה החרדית, שתומכים באלי כהן, ונראה שהרעיון הוא שלהם, כדי למנוע מאנשי הקהילה להצביע עבור אבוטבול כהוראת הרבנים".

מצלמת השידור החי מתעדת את אלה שנראים כמחזיקי המצלמה ומנהלי הצילום, ובאופן ברור אלו נראים אנשי אלי כהן. הם מנהלים וויכוחים עם המצביעים החרדים ומצדדים בבחירתו של אלי כהן שוב ושוב.
כהן בית שמש בחירות אבוטבול עדה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד