י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

במדריד ובנבי סמואל הזכירו את החללים שלא נקברו

הקהילות היהודיות בספרד, עם הרבנים הראשיים ותלמידי ישיבת 'נתיב אריה', הנציחו את זכר החללים שמקום קבורתם לא נודע • תיעוד

במדריד ובנבי סמואל הזכירו את החללים שלא נקברו
איחוד בתי הכנסת בישראל

במעמד הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ורב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, התכנסו ביום ראשון ז׳ אדר ב׳ במתחם קבר שמואל הנביא גבאי בתי כנסת, רבנים וראשי קהילות, יחדיו עם תלמידי חו"ל מישיבת "נתיב אריה" בעיר העתיקה בירושלים, שבראשה עומד הרב אהרן בינה, כדי להדליק 371 נרות נשמה לזכרם ולעילוי נשמותיהם של חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע.

את האירוע פתח אליעזר שפר - יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, שציין את קיומם של טקסים דומים בכל רחבי העולם ואת הטקס המרכזי באירופה שהתקיים בקהילה המרכזית במדריד ספרד, במעמד הראשל"צ הרה"ג שלמה משה עמאר, ואשר אורגן על ידי הרב ירחמיאל ברילקה, רב קהילת הרמב"ם בשיתוף עם קרן קיימת לישראל.

הרב שמואל רבינוביץ עמד בדבריו על הקשרים שבין פרשת השבוע, שמואל הנביא ויום ז׳ באדר. הרב דוד לאו הדליק את נר הנשמה הראשון וקרא להירתם ולסייע במלאכת הקודש של איתור החללים והנעדרים כדי להביאם לקבר ישראל.

סגן אלוף גבי אלמשעלי - ראש הענף לאיתור נעדרים בצה"ל - תיאר בדבריו את מלאכת האיתור ואיסוף המידע, והמחיש זאת בתיאור מדהים על מלאכת האיתור בשנה האחרונה שהביאו לגילוי מקום קבורתו של חלל במלחמת העצמאות, שנקבר תחת שם אחר.

בהדלקת נרות הנשמה התכבדו: הרב יוסף טולידנו - רבה של גבעת זאב, יעקב מאוטנר - גבאי בית הכנסת 'אהל משה' ויו"ר הוועד למען החייל בירושלים, מנחה הטקס דוד בן נאה - נציג הארגון בנשיאות הוועד הפועל הציוני, ראשי קהילות מחו"ל ובני ישיבת נתיב אריה שהדליקו את הנרות לזכרם של כל 70 הנעדרים.

במעמד הראשון לציון הרה"ג הרב שלמה משה עמאר, נשיא הקהילה היהודית דוד חטשואל ורבה של קהילת בית הכנסת 'הרמב"ם' הרב ירחמיאל ברילקה - התכנסו הרבנים וראשי הקהילות היהודיות מכל רחבי ספרד לשבת רוחנית שהוקדשה לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל.

ערב לפני כן, במוצאי שבת, אור ליום ז׳ באדר, התקיימה זו הפעם הראשונה באירופה, עצרת מיוחדת לזכרם של חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, והודלקו נרות נשמה על פי רשימת החללים של הענף לאיתור נעדרים בצה"ל.

לקראת ז׳ באדר תשע"ד שנקבע על ידי הרבנות הצבאית הראשית כיום הזיכרון לחללי מערכות
ישראל שמקום קבורתם לא נודע, פירסם הארגון העולמי של בתי הכנסת וקהילות האורתודוקסיות
בראשותו של אליעזר שפר חוברת מיוחדת הכוללת את השמות המלאים של כל הנעדרים ומקום הולדתם
בחו"ל, וביקש מהקהילות היהודיות בתפוצות, לסייע לענף לאיתור נעדרים בצה"ל, בראשותו של סא"ל גבי אלמשעלי, במידע נוסף ממכריהם של החללים במקום הולדתם.

צילום: איחוד בתי הכנסת בישראל


















ספרד רבנים ראשיים נבי סמואל אזכרה מדריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד