ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מערכה היסטורית: האדמו"ר מלעלוב חרג ממנהגו והצביע

הגר"ש וואזנר: פדיון שבויים, חובה להצביע • עוד במצביעים: מו"ץ ב'עדה החרדית' וחתנו של האדמו"ר מויז'ניץ • צפו בתיעוד

האדמו"ר מלעלוב מצביע יחד עם אבוטבול. צילום: יעקב לדרמן
האדמו"ר מלעלוב מצביע יחד עם אבוטבול. צילום: יעקב לדרמן



הבחירות הסוערות בבית שמש, העשויות להשפיע על עתיד הציבור החרדי כולו, משליכות גם עבור אלו שלא הצביעו עד היום, ואכן, למרות מאבק הקיצונים - גם הרבנים מגיעים לבחור.

ההפתעה הגדולה נרשמה היום בצהריים: האדמו"ר מלעלוב, שמרכז מוסדותיו בבית שמש, והמהווה את החסידות הדומיננטית בעיר, הגיע להצביע וחרג בכך לראשונה ממנהג אבותיו האדמו"רים שלא הצביעו עד היום.

האדמו"ר הגיע לקלפי הסמוכה לביתו כשהוא מלווה בראש העיר משה אבוטבול.

חסידי לעלוב מציינים כי לפני שנים רבות אביו האדמו"ר רבי שמעון מלעלוב זצ"ל גם הצביע פעם אחת בעיר צפת, בה היה מועמד שומר תורה ומצוות נגד מועמד חילוני, והאדמו"ר הלך להצביע עבור ישי מימון - המועמד חובש הכיפה.

גם סביו, האדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל, הלך פעם אחת להצביע כאשר התמודד מועמד חרדי לעיריית בני ברק שמואל וינברג ז"ל, נגד ישראל גוטליב ז"ל - שהיה מועמד הציבור הדתי לאומי.

גם הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר, בן האדמו"ר מויז'ניץ מונסי וחתן האדמו"ר מויז'ניץ, הגיע עם משפחתו להצביע לראשונה, גם הגאון רבי דוד שוימר, מו"ץ ב'העדה החרדית', הגיע להצביע.

בקרב חסידי ברסלב גם נרשמה הצבעה מאסיבית, לאחר שאחד מרבני ברסלב שאל את הגרח"מ וואזנר, בנו של בעל ה'שבט הלוי' האם לצאת להצביע - היות והוא מגיע ממשפחה קנאית, והגר"ח השיב כי דעת אביו שמדובר פה בפדיון שבויים וכולם חייבים ללכת ולהצביע - כולל נשים.

צילומים: יעקב לדרמן













חסידים בית שמש הצבעה לעלוב בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד