י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בית שמש לקלפי • אשה חילונית הצביעה פעמיים

בית שמש סוערת • בעוד אנשיו של כהן מדברים כל העת על 'טוהר הבחירות', איפשר מזכיר קלפי מספר 8 בעיר לאישה חילונית להצביע שוב

צילום: פלאש 99
צילום: פלאש 99



סערה בבית שמש: בצהרי היום (ג), אישה (חילונית) הצביעה בקלפי בבית שמש, למרות ששמה סומן בספר המצביעים כך שהיא כבר הצביעה.

בשעה 13:15 לערך, הגיעה אישה בשם ג.כ. לקלפי מספר 8 הממוקם בת"ת תפארת החיים ברחוב רבינסקי 5 בבית שמש, וכשהציגה את תעודת הזהות שלה, אמר לה מזכיר הקלפי כי שמה סומן כי היא כבר הצביעה.

ע.ש, משקיף מטעם סיעת כח, ביקש למנוע ממנה להצביע שוב, אך תוך זמן קצר הגיע למקום מזכיר קלפי מספר 7, וקרא למזכיר החוצה. לאחר דקה הוא חזר, ואמר "זו טעות", ונתן לאישה 2 מעטפות חדשות והיא הצביעה.

המשקיף מטעם סיעת כח סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בצר לו פנה לשוטר שעמד בחוץ (מ.א.), וסיפר לו על המקרה, ונדהם מתגובתו "אל תלהיט את הרוחות", כך לדבריו.

"לאחר שלא נותרה לי ברירה התקשרתי למטה של סיעת כח, והבכירים הגיעו במיידית לקלפי. אך מאחר והגיעו עם תגים ולא עם תעודות, הם לא הורשו להכנס והוצאו אל מחוץ לבניין".

לאחר שלא נותרה להם ברירה, הם התקשרו מספר פעמים למוטי ברקוביץ, מנהל הבחירות בעיר, אך לא קיבלו כלל מענה. המשקיף אומר כי זה מוזר שברקוביץ לא ענה, מאחר ושעה קודם לכן הגיע למקום תוך 4 דקות מהרגע שצלצלו אליו.

לדבריו, היה זה סמוך לשעה 12:00 כאשר הגיע המתמודד החילוני לראשות העיר אלי כהן להצביע באותה הקלפי, כשהוא מלווה בצלמים ואנשי תקשורת. מזכיר הקלפי אמר כי לא מקובלת עליו צורת ההצבעה ההמונית, וביקש מאנשי התקשורת לצאת החוצה.

אלי כהן בחר לצאת יחד איתם, ומישהו דאג לצלצל למוטי ברקוביץ, לעדכן אותו. "תוך ארבע דקות ברקוביץ הופיע", מספר המשקיף, "ואמר למזכיר הקלפי שיאפשר לכלי התקשורת להכנס יחד עם כהן, וכי הוא לא יצביע בפועל, אלא רק בשביל התמונות. לאחר שאנשי התקשורת יצאו, הוא יצביע בפועל".

אך לדבריו, בפועל הדברים התנהלו אחרת. "למרות ההוראה הברורה, אלי כהן הצביע כאשר אנשי התקשורת היו בפנים. מוזר לי שכשאלי כהן קרא לברקוביץ הוא הופיע מיד, וכאשר מנהלי סיעת כח התקשרו אליו, הוא אפילו לא טרח לענות".

מקרה נוסף אירע הבוקר באותה קלפי, כאשר סגנית יו"ר הקלפי ביקשה לבצע את רישום המצביעים, ולא יו"ר הקלפי שהינו נציג מטעם סיעת ג'. המצדדים בה אמרו כי על פי החוק גם היא יכולה לבצע את הרישום. שמעון גולדברג, חבר וועדת הבחירות, פירש זאת אחרת ואמר כי רק אם היו"ר אינו נוכח או שהוא מסכים לכך - עושה זאת הסגן, אך מלכתחילה מי שאמור לבצע את הרישום הוא היו"ר.

גורמים חרדים בעיר אמרו ל'בחדרי חרדים' כי ההתנכלות של המשטרה לציבור החרדי בכל הקשור לבחירות לא תעבור בשתיקה, ואנשים ישלמו על זה. "בקלפיות באיזורים החרדיים מוצבים שוטרים יותר מאשר בקלפיות באיזורים החילוניים", הם אומרים, "רכבים עם מערכת כריזה שקוראים לצאת ולהצביע למשה אבוטבול נעצרים על ידי המשטרה במרחק רב מהקלפיות, אך מנגד באיזורים החילוניים הם מסתובבים חופשי באין מפריע".

אחד מהם סיפר כי כשהגיע להצביע, עבר ביקורת של 8 שוטרים לפני שהגיע לקלפי "אני עבריין? מה עשיתי שאני עובר ביקורת כזו? ביקרתי בכמה קלפיות באיזורים לא חרדיים, שם יש הרבה פחות שוטרים".

הוגשה תלונה לועדת הבחירות

שבתי גרברציק, דובר המשטרה למגזר החרדי אמר בתגובה לטענות, כי השוטרים מוצבים בקלפיות, והכמות אינה קשורה לאיזה איזור אם חרדי או לא, אלא לפי שעות וצפי של כמות מצביעים. "דיברתי עם נציגת משרד הפנים, ומאז הבוקרלא נסגר/נפסל שום קלפי, ואף אחד לא נעצר. הבחירות מתנהלות כסדרן". באשר לטענות על תגובת השוטר במקרה של הצבעה כפולה, אמר כי המקרה נמצא בבדיקה.

שמעון גולדברג, חבר עירייה וחבר וועדת הבחירות אומר כי הוגשה תלונה לוועדת הבחירות על ידי עו"ד מאיר הלר, אך יתכן ויש 2 נשים באותו שם, ואי אפשר לפסול קלפי על דבר כזה. לגבי התנהלות הבחירות הוא אומר כי ישנה תחושה קשה שהמשטרה נוהגת באיפה ואיפה, והיא נוהגת בציבור החרדי בחומרה רבה מידי לעומת הציבור הכללי בעיר. "התרגלנו להיות שק חבטות, אך זה לא הגיוני שכך מתנהל גוף שאמור לשמור על החוק".

לגבי תוצאות הבחירות אומר גולדברג: "סיעת כח לא תרד בקול אחד אלא תתגבר, וכך גם שאר הסיעות החרדיות. כולנו אמרנו שאם היו זיופים בקלפיות החרדיות בבחירות, היו צריכים לבצע הצבעה חוזרת באותן קלפיות. זה היה נסיון של אלי כהן ללכת לבחירות חוזרות, והוא הצליח. האם ינצח בבחירות? אני מקווה מאוד שמשה אבוטבול ינצח וימשיך לכהן כראש העיר".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "המשטרה נהגה ונוהגת ללא כל משוא פנים, ותאכוף את החוק ללא אבחנה בין מגזר אחד למשנהו".
משטרה בית שמש בחירות אלי כהן אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד