כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרגע האחרון • "מסתמן נצחון לאבוטבול אבל השאננות מסוכנת" • דיווח מהשטח

הקרב בבית שמש: יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כי דגל התורה התכנסו לישיבת חירום במטהו של משה אבוטובול • אחוזי ההצבעה במגזר החרדי שוברים שיאים • לפי הערכות הפעילים מסתמן נצחון לאבוטובול אך אלי כהן מגביר את מאמציו לגייס מצביעים • "הקנאים הפתיעו אפילו אותנו ומצביעי טוב נתנו את שלהם" • "הכל עוד יכול להתהפך עד הרגע האחרון - אסור להיות שאננים" דיווחים, גלריות וסיקור שוטף

הרגע האחרון • "מסתמן נצחון לאבוטבול אבל השאננות מסוכנת" • דיווח מהשטח



מתח שיא לקראת סגירת הקלפיות בבית שמש הערב (שלישי). לפי ההערכות, נכון לעכשיו אחוזי ההצבעה במגזר החרדי שוברים שיאים והם עברו את ה-80% בשל כך יש לאבוטובול סיכויים גבוהים לזכות במירוץ, זאת לעומת אחוזי הצבעה נמוכים יותר במגזר החילוני.

עם זאת חוששים במטות המפלגות החרדיות משינוי של הרגע האחרון במגמה, שיוביל לניצחונו של המועמד החילוני אלי כהן.

הלילה, התקיימה פגישת חירום במטהו של ראש העיר המכהן משה אבוטובול, בהשתתפות יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר מדגל התורה, ומנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפלית בדגל התורה.

לפי ההערכות שהושמעו בישיבה, אחוזי ההצבעה שוברי השיאים במגזר החרדי מבטיחים את ניצחונו של אבוטובול. את אחוזי ההצבעה המרשימים תרמו חוגי הקנאים שבחלקם הצביעו לראשונה, כך גם נרשמה היענות מצד מצביעי ש"ס מסורתיים בעיר הוותיקה לטובת אבוטובול.

עם זאת, המועמד החילוני אלי כהן משקיע מאמצים קדחתניים להעלות את אחוזי ההצבעה במגזר החילוני והדתי לאומי.

רמקולים מטעמו יצאו לשטח לקרוא לציבור החילוני להצביע וראשי המטות מודאגים ממהפך של הרגע האחרון.

"הצלחנו לגייס קהלים שעד כה לא הצביעו בכלל", אמר אחד הפעילים, "אבל אסור להיות שאננים, הכל עדיין נזיל והכיוון בהחלט יכול להתהפך. אנחנו נאבקים על כל קול".

"אנו כאן בדריכות רבה", אומר הרב מנחם שפירא ל'בחדרי חרדים', "אנו עושים את כל המאמצים. יצאו מהמטה מאות משקיפים לקראת שלב ספירת הקולות. היתה פה התגייסות אדירה של אנשים מכל הארץ. יש במטה עבודה עד לרגע האחרון ואנו עובדים על כל קול".

חבר סיעת דגל התורה בבית שמש משה מונטג אמר ל'בחדרי חרדים': "בריכוזים החרדים יש לנו מיצוי מלא של פוטנציאל ההצבעה. ההתגייסות המלאה של הקנאים הפתיעו אפילו אותנו. גם מצביעי טוב הביאו את מה שציפינו מהם והצביעו עבור אבוטובול. עם זאת לא ברור כיצד הצביעו בעיר הישנה: נחכה לפתיחת הקלפיות כדי לגלות את ההשפעה של העבודה שנעשתה בעיר הישנה".

במטות המפלגות טוענים כי כוחות המשטרה הגדולים שיבשו את התנועה, וגרמו לעומסים אדירים. "למרות זאת", אומר הרב שפירא, "אנחנו עושים הכל כדי להביא לנצחון".



בישיבה המיוחדת. צילום: בחדרי חרדים


בית שמש בחירות קלפי אלי כהן אבוטובול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד