כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אדמונד לוי הלך לעולמו • שופט פרשת עמנואל

הלך לעולמו שופט בית המשפט העליון בדימוס, אדמונד לוי • זכור כמי ששלח לכלא את הורי תלמידי בית הספר בעמונאל

אדמונד לוי. צילום: פלאש90
אדמונד לוי. צילום: פלאש90

אדמונד לוי, שופט בדימוס בבית המשפט העליון, הלך לעולמו הערב (שלישי).

אדמונד אליהו לוי נולד בשבת חול המועד סוכות לפני 72 שנים, יצא לגמלאות בשנת 2011, ושנה מאוחר יותר מונה לעמוד בראש הוועדה לבחינת מצב הבנייה ביהודה ושומרון.

לאחר שהוסמך לעריכת דין ב-1970 הוא עבד כעורך דין עצמאי כשבע שנים וכיהן כשופט בבית הדין הצבאי המחוזי של פיקוד מרכז.

ב-1979 מונה לוי לשופט בבית משפט השלום בכפר סבא וחמש שנים לאחר מכן קודם לשופט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בין היתר הוא עמד בראש ההרכב שגזר מאסר עולם על יגאל עמיר.

בשנת 1001 מונה לוי לשופט בבית המשפט העליון ודן בפרשת התלמידות בעמנואל, וזכור כמי שהטיל עונש מאסר על הורים שסירבו לבצע את פסק דינו של בית המשפט.

בשנת 2005, חודשיים לפני ההתנתקות מרצועת עזה, לוי היה בדעת מיעוט בהרכב של 11 שופטים שדן בעתירות שהוגשו נגד חוק פינוי-פיצוי. הוא קבע אז בדעת המיעוט שלו נגד ההתנתקות.

ההלוויה תתקיים מחר (רביעי) בשעה 15:30, בבית העלמין הישן ברמלה. ביקורי תנחומים בבית המשפחה, רחוב הגבורה היהודית 28, ראשון לציון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על פטירתו של השופט אדמונד לוי. ראש הממשלה נתניהו: "אני מרכין ראש על פטירתו של השופט אדמונד לוי. הוא היה מבכירי השופטים בישראל. אדמונד לוי עבר את כל שלבי מערכת השיפוט עד כהונתו בבית המשפט העליון, שם הותיר חותם עמוק. אדמונד לוי היה חריף מחשבה בעל עצמאות אינטלקטואלית יוצאת דופן, ובעל יכולת מרשימה לנתח מצבים מורכבים. הוא היה ישר כסרגל ולא התיירא להביע את דעתו פעם אחר פעם בנושאים השנויים במחלוקת. עם ישראל, מדינת ישראל, וארץ ישראל היו בראש מעייניו. יהי זכרו ברוך".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: ״זכיתי לעבוד במחיצתו בוועדה לבחירת שופטים ולמדתי ממנו רבות. הערכתי את יכולתו להקשיב לרחשי הציבור ולייצג את מערכת המשפט בצורה נאמנה, ישרה וערכית. אני מוסר תנחומים למשפחתו".

סגן שר החוץ זאב אלקין: ״כולנו אבלים על מותו של השופט אדמונד לוי. מדובר באדם דגול שהלך עם ערכי האמת שלו בראש מורם וללא מורא. על ממשלת ישראל לאמץ ללא דיחוי את דו״ח ועדת לוי כצו מוסרי אחרון שהשאיר לנו השופט אדמונד לוי כצוואה לערך אהבת ארץ ישראל שהותיר אחריו״.

ראשי שדולת א"י בכנסת מבכים את מותו של שופט ביהמ"ש העליון אדמונד לוי, שהשכיל להבהיר משפטית את זכותם של עם ישראל ומדינת ישראל על כל מרחבי ארצנו. אנו קוראים לשר הבטחון ללכת לאורו של השופט המנוח, וליישם את המלצות הדו"ח שלו, כפי שהבטיח זה מכבר.

מועצת ישע אבלה על פטירתו של השופט אדמונד לוי. מדינת ישראל וההתיישבות ביהודה ושומרון איבדו הערב סנגור חשוב, ידיד ורע לאמת ולמורשת היהודית. דוח הוועדה שבראשה עמד ובה הוצגה בצורה ברורה זכותנו על הארץ היא צוואתו למדינת ישראל ואותה יש לממש בהקדם.
כלא עמנואל בגץ אדמונד לוי שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד