ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נוק אאוט חרדי לבג"ץ: אבוטבול ניצח בבית שמש

בתום מירוץ צמוד הביס אבוטובול את המועמד החילוני אלי כהן • אפילו שקד מודה: "הדמוקרטיה ניצחה" • סיקור נרחב, וידאו וגלריות

אבוטבול לאחר הניצחון; צילום: אלי סגל
אבוטבול לאחר הניצחון; צילום: אלי סגל



הסתיים המירוץ רווי היצרים: משה אבוטבול נבחר אמש (שלישי) לתפקיד ראש העיר הבא של בית שמש, בקדנציה שניה.

אבוטבול זכה ב-19,401 קולות לעומת 18,643 של יריבו כהן, פער קטן של 758 קולות בלבד - 51% לעומת 49%.

במועצת העיר שמרו החרדים על כוחם, כאשר ש"ס איבדה מנדט לטובת 'כח', שצמחה באופן דרמטי.

החלוקה למנדטים היא: חן [דגל התורה] - 3, ש"ס - 2, אגודת ישראל - 2, כח [שלומי אמונים] - 2, בלעיש -1, הבית היהודי - 3, א - 1, מחל -3, כ- 2, 'טוב' - לא עברה את אחוז החסימה.

במטה דגל התורה


לפי נתוני משרד הפנים, הצביעו 38,343 בעלי זכות הצבעה, ואחוזי ההצבעה עומדים על 76.8% לעומת 69.32% בבחירות אוקטובר 2013.

עם היוודע תוצאות האמת, פרצו מאות הפעילים במטה ש"ס בעיר בריקודים, והרימו על כתפיהם את משה אבוטבול ואריה דרעי. בהמשך, הצטרפו לאלפי חוגגים חרדים מכל העיר במרכז המסחרי של רמת בית שמש א'.

ראש העיר הנבחר משה אבוטובול מסר בתגובה ראשונה ל'בחדרי חרדים': "הוכחנו שהטענות נגדנו היו מוטעות, זה נצחון האהבה על ההסתה והשנאה. הוכחנו שהאהבה יכולה לנצח, ואני מזמין את אלי כהן להצטרף לקואליציה".

בנאום הניצחון הוסיף אבוטבול: "אני מודה לבית המשפט שנתן לנו לא רק את הבג"ץ - אלא גם את הבד"ץ. בזכות בית המשפט קיבלנו עוד נציג של מפלגת 'כח'. ידידי אלי כהן התקשר אלי לברך..." הזכיר את שמו של יריבו, וקהל האלפים שחגג בגשם השוטף - קרא קריאות בוז.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי נאם בפני אלפי החוגגים: "אנחנו אומרים לאחים שכרתו ברית נגדנו, תפסיקו לרדוף את הקהילה החרדית, אתם לא תוכלו להם". והקהל פצח שוב בקריאות בוז נגד בנט ולפיד.

איילת שקד בירכה את אבוטבול הבוקר בכנסת ואמרה: "הדמוקרטיה ניצחה, כעת משה אבוטבול צריך לאחד כוחות", בירכתה מפתיה במיוחד לאור העובדה שכהן הוא יו"ר סיעת הבית היהודי בבית שמש.

"מסר חד וברור לועדת שקד"

ח"כ הרב מאיר פרוש הגיב: "זכינו היום לקדש שם שמיים ולתת תשובה חדה וברורה לבג"ץ, ולכל מצרי צעדיהם של הציבור החרדי אחת ולתמיד. היהדות החרדית הוכיחה שהיא מצייתת לגדולי ישראל".

ח"כ אלי ישי הגיב: "מדובר בנצחון התורה וגדולי ישראל, ננהיג את העיר באחדות. הציבור אמר לא להסתה, כן לאחדות ואהבה, משה אבוטבול ימשיך להנהיג את העיר באחדות ואהבה. הציבור הצביע בעד האחדות, בעד אהבה ונגד פילוג".

חבר הכנסת יעקב אשר מ'דגל התורה' הגיב: "זה ניצחון של האמת מול מסע הסתה מתוזמן כנגד ראש עיר שכל חטאו שהוא חרדי, כחלק מהפגיעה בזכויות הציבור החרדי בכלל. אני מקווה שהמכה שספגו כל המסיתים תעצור סוף סוף את המסע הזה. ההיסטוריה תשפוט את מחרחרי המדון אשר מנסים בכל כוחם לעשות קרע בעם - הערב הם קיבלו את התשובה״.

ח"כ משה גפני נאם במסיבת הניצחון של אבוטבול בפני האלפים: "אני מברך את ידיד בית ישראל הרב משה על הניצחון. זהו ניצחון של כולנו. הרב שטיינמן שהטריח עצמו שבוע שעבר לבית שמש שמח מאוד כעת שעודכן בבשורה המשמחת".

שירת 'עוצו עצה'


ח"כ אורי מקלב הגיב: "אין שופטים בירושלים, הציבור הוכיח פעם אחר פעם שאנחנו העם הנבחר, שככל שמקשים עליו כך הוא מתחזק ומתאחד".

מנהל המחלקה המונציפלית של דגל התורה וסגר"ע ב"ב הרב מנחם שפירא, שעמד בראש גיוס מערך נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ, מסר: "זכינו להיות שלוחם של גדולי ישראל לקדש שם שמים. למרות ההסתה התקשורתית והתנהלות בתי המשפט נגד הציבור החרדי, הוברר גם לציבור הכללי כי יש מנהיג לבירה, ואין עצה ואין תבונה נגד ה'".

עמרם כנפו, סגן ראש העיר אשדוד ומראשי המטה של אבוטבול, מסר ל'בחדרי חרדים': "המטה נוהל ונווט על ידי אריה דרעי, שקרא מהר את המפה. יותר חשוב שהיהדות החרדית מתלכדת - אין דבר שיכול לעמוד בפניה, והמסר הזה צריך להיות חד וברור לועדת שקד מחר. עם השוטרים והפקחים, ובלי זיופים נצחנו למרות אחוזי ההצבעה החריגים".

ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "הציבור החרדי רושם הלילה נצחון גדול בבית שמש. הוכחנו שוב כי אין מה שיעמוד מול האחדות המנצחת של כלל הציבור החרדי לשבטיו וקהליו. בית שמש אמרה הלילה לא לבג"ץ ולא להסתה. זכינו וקידשנו שם שמיים".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "התקיים בבית שמש ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם. נתניהו, לפיד ובנט ושליטי בג"ץ נחלו תבוסה, ישועת ה' עמדה לנו מול כוחות שלטון הרשע".

גם תנועת 'טוב' בירכה את סגן ראש העיר מאיר בלעיש על הישגו בבחירות בתמיכת מצביעי התנועה. "אנו בטוחים שימשיך בעשייתו הברוכה לטובת כלל תושבי העיר ללא יוצא מן הכלל".
ש''ס בית שמש בחירות אלי כהן משה אבוטובול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד