י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מלומד בניסים: המופתים והברכות של אבוטבול • מיוחד

היין והמכתב של רבי דוד מנהריה, ההבטחה לשוב לציון רבי נחמן באומן ודבריו של ראש ישיבת 'אור החיים'

אבוטבול מתברך מהגר"ר אלבז ביום הבחירות. צילום: יעקב כהן
אבוטבול מתברך מהגר"ר אלבז ביום הבחירות. צילום: יעקב כהן

ראש העיר הנבחר משה אבוטבול הוא המנצח הגדול של הבחירות, אך בכל המערכה הקשה היה אבוטבול סמל לאיש של אמונה תמימה וצרופה, המקבל ברכתום של כל גדולי ישראל והאדמו"רים השונים באשר הוא.

האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה, שיצא מגדרו וכתב מכתב נדיר למשה אבוטבול בערב הבחירות, שלח בעיצומו של יום הבחירות בקבוק יין למטה הבחירות. השליח אמר לאבוטבול: "רבי דוד שלח לך את היין לברכה והצלחה, ותפתח אותו במוצאי הבחירות".

בעיצומה של התקופה האחרונה היו רגעים קשים בהם נשבר אבוטבול, עד שנוחעם ברזסקי, מי שניהל את הקמפיין במערכת הבחירות הקודמת, החליט לשלוח את אבוטבול לנוח באומן שבאוקראינה - שם נשא תפילה בציון רבי נחמן מברסלב, והבטיח כי יחזור בראש חודש ניסן להודות באם יזכה. ואכן, במוצאי הבחירות הזכיר חבר המועצה מאיר בלעיש לאבוטבול את ההבטחה, והשניים ימריאו לאומן בערב ראש חודש להודות לרבי נחמן.

במוצאי השבת האחרונה נערך בבית הכנסת 'ממזרח שמש' כינוס ענק, אליו הגיעו רבנים רבים ובהם ראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז, שליווה את מערכת הבחירות מתחילתה. הגר"ר אלבז, שפגש במקום את אברהם דב גרינבוים עורך 'בקהילה', שאל אותו כמה הפרש קולות היה בין הרב אבוטבול ליריבו? ומשנענה כי מדובר ב-956 ענה: "אם יהיה 955 הפרש זה חילול ה'".
בחירות ברכות מופת אבוטבול הרב אלבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד