כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרב אליהו לבנט: תן חופש הצבעה בחוק הגיוס

רגע לפני אישור חוק הגיוס בכנסת - מבקש הרב שמואל אליהו מנפתלי בנט: "הענק חופש הצבעה לחברי הסיעה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

רגע לפני ההצבעה בכנסת על חוק הגיוס היום (רביעי), קורא רבה של צפת הרב שמואל אליהו ליו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, להעניק חופש הצבעה לחברי הסיעה.

"נפתלי היקר", כותב הרב אליהו, "אחת החוזקות המאפיינות את הציבור הדתי לאומי ואחד המאפיינים החשובים בו, היא היכולת להכיל מגוון רחב של דעות, שהמשותף בהם- היא האמונה, האהבה לתורה, השותפות לרעיון המדינה ולזכות על ארץ ישראל.

"רבים מבוחריך באיחוד בין חלקיה השונים של הציונות הדתית, בשורה גדולה, המדגישה את המאחד ומחזקת את השותפות אך יחד עם זה לא מבטלת את המגוון הרחב של הדעות הקיימות בפלגיה השונים.

"ברור לך שחלק גדול מבוחריך אנשי הציונות הדתית רואים חשיבות לכאוב את הכאב של עולם התורה. אף שהם רואים חשיבות גדולה בקיום הצבא ובהשתלבות בשוק העבודה.

"ודאי, כפי שציין חבר הכנסת יוני שטבון. כשהדבר יוצא בסמיכות לחקיקות רבות העוסקות בנושאי דת ומדינה שהמגמה שלהם לדעת רבים היא החלשת מעמדה של הרבנות ואופייה היהודי של מדינת ישראל. ברור גם שיש קולות בתוך הציונות הדתית שרואים את המציאות אחרת, ורוצים בכל מחיר לראות את האמירה הברורה שדוחפת את החרדים לצבא".

והוא מסיים: "אני מבקש ממך ומחברי המפלגה: גלו מנהיגות ואפשרו לחברים השונים חופש הצבעה. אל תתפסו למצגות השווא של דעות שאינן מסוגלות להכיל מורכבויות. קריאות המפרידות את הציונות הדתית ומגדירות מיהו ציוני דתי ומיהו לא. כולנו אנשי הציונות הדתית. כולנו אוהבים את התורה, כולנו אוהבים את הצבא ואת המדינה".
כנסת ציונות חוק הגיוס הרב אליהו בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד