כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"יום שחור למדינה ולכנסת" • תגובות לחוק הגיוס

סיעת יהדות התורה שחררה הצהרת מחאה, אך גם כל אחד מחבריה טרח למחות בנפרד • "אין הבדל בין מרץ לליכוד"

חיילים חרדים. צילום: דובר צה"ל
חיילים חרדים. צילום: דובר צה"ל

סיעת יהדות התורה הודיעה כי קבלת חוק הגיוס בכפיה של לומדי תורה, כולל סעיף של מאסר ללומדי תורה, הוא יום שחור משחור, שיפלג וישסע עם העם. זהו חוק שהוא כתם בל-יימחה על המדינה והממשלה לדראון עולם.

סיעת יהדות התורה רואה את ראש הממשלה כאחראי הישיר להעברת החוק, כאשר לראשונה בתולדות המדינה ועמי העולם בזמננו, נקבע בחוק כי מי שילמד תורה ייאסר בבית כלא. זהו חוק הרוצה לקבוע כי מעתה לא תהיה הגנה של לימוד תורה על המדינה.

סיעת יהדות התורה מזכירה, כי ראש הממשלה שיקר לגדולי התורה ולרבנים, כאשר שיגר אליהם מסרים והודעות שלא יתן להעביר סעיף של סנקציות פליליות כנגד לומדי תורה – ואילו בפועל הוא ושותפיו הביאו לחקיקת חוק הגיוס בכפיה ללומדי תורה, כולל סעיף הסנקציות הפליליות והכלכליות, כפי שהיה היום.

סיעת יהדות התורה קובעת כי מי שלומד תורה ותורתו אומנותו לא יתגייס לשרות צבאי או אזרחי וימשיך ללמוד תורה, כדי לקיים את העולם והעם היהודי, כמאמר הנביא: "אם לא בריתי יומם ולילה – חוקות שמים וארץ לא שמתי".

ביום שחור שכזה למדינה ולכנסת, רואה סיעת יהדות התורה את ראש הממשלה כאחראי הישיר והראשי להעברת החוק – ולכן החליטה הסיעה להחרים את נאומו של ראש הממשלה בישיבה המיוחדת של הכנסת לכבוד ראש ממשלת בריטניה.

ח"כ יעקב אשר מסר: "ברוח ימים אלו אני אומר ללפיד: 'מרדכי לא יכרע ולא ישתחווה', לבנט: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר', ואתה ומפלגתך תאבדו מהציבוריות הישראלית. ולראש הממשלה אומר: 'מרדכי אשר החילות לנפול לפניו לא תוכל לו כי נפול תיפול לפניו'״.

ח"כ מאיר פרוש מסר: "לממשלה אין סליחה ואין מחילה, מדובר בהפרה בוטה ורמיסת הדמוקרטיה. לעולם לא נשכח את אשר השיתה ממשלת נתניהו, לפיד, בנט על לומדי התורה. לעולם לא נסלח על חילול ה' הנורא שיצרה במו ידיה".

ח"כ ישראל אייכלר מסר: "אין לשלטון הכופרים שום זכות לכפות את תרבותם הרעה, על בני הדת היהודית. הליכוד ושותפיו המתבוללים והלאומנים, הפכו לראש המחץ של כפיה אנטי דתית, בשירות הבג"צ והריפורמים, לעקירת התורה.

"שליטי הרשע נלחמים נגד ילדים חרדים והורים חסרי הגנה. מטרת חוקי הכפיה שלהם היא אחת: להוציא את נערי ישראל לתרבות רעה. יש להם נשק שלטוני דיקטטורי והם לא מהססים להשתמש בו. לכן עלינו להיאבק נגדם בכל הכלים החוקיים, העומדים לרשותנו בארץ ובעולם כולו.

"אין היום הבדל בין מרצ והערבים, לבין הליכוד והמתנחלים, המיוצגים בכנסת על ידי נתניהו ולפיד, בנט וליברמן וליבני. שלטון זר שיאפשר לנו לחיות על פי התורה, עדיף על שלטון יהודי הנלחם לעקירת התורה ורדיפת לומדיה".

ח"כ אורי מקלב מסר: "מדינת ישראל חותרת ומערערת בסלע קיומנו, ופועלת בריבונות ובשלטון כוחני שאינו לגיטימי. החוק לא ימעיט ולא יגבר על חוקות התורה, על הציווי והחיוב לעמול בה. 'צר ועוין המדינה הרעה הזו'".

תגובת ח"כ יעקב ליצמן: "י' באדר ב' תשע"ה. 12.3.14 - יום שחור וכואב למדינת ישראל. ממשלת ישראל והעומד בראשה יזכרו לדיראון עולם על הרמת ידם נגד עולם התורה והפיכת לומדי תורה עבריינים פליליים, שעשויים להיות מושלכים לכלא בעוון לימוד תורה חלילה".

"ראש הממשלה נתניהו אחראי ישיר להפקרת החרדים ופגיעה במעמדם ובזכויותיהם של בני הישיבות שתורתם אומנותם. לא נשכח ולא נסלח? זוהי חרפה נוראה לרוב נציגי הבית היהודי, השותפים לפשע ההיסטורי שיירשם על שמם, בשל פגיעתם החמורה בלומדי התורה".

"מובטח לנו כי זאת התורה לא תהא מוחלפת. העולם היהודי ראה את כוח התורה בעצרת האחדות ההיסטורית לפני כמה ימים בירושלים, בראשות גדולי ישראל שליט"א. הציבור החרדי מאוחד ומלוכד למניעת מזימת ממשלת הזדון, הפוגעת בדת ישראל ובלומדי התורה. זממת אויבי התורה לא תעלה בידם ובני הישיבות הקדושות לא יתגייסו, וימשיכו לשקוד באוהלה של תורה, ללא חשש מסנקציות כלשהם. נצח ישראל לא ישקר".
חרדים גיוס פרוש מקלב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד