י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אושר חוק משאל העם • נתניהו: החלטה היסטורית

אושר החוק המחייב משאל העם במקרה של הסכם שלום הכולל ויתור על שטחי ישראל • נתניהו: "השלום ביננו גם חשוב"

בנימין נתניהו. צילום: תמר מוצפי
בנימין נתניהו. צילום: תמר מוצפי

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: משאל עם, בהיעדר האופוזיציה.

הצעת החוק היא הצעה ממשלתית שמוזגה עם הצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד ביתנו), איילת שקד ואורית סטרוק (הבית היהודי) ומעגנת בחוק את החובה לערוך משאל עם על הסכם שבמסגרתו נמסרים שטחים ריבוניים של מדינת ישראל, וזאת לאחר שההסכם זכה לאישור של הכנסת ברוב חבריה.

במקרה שבו יזכה ההסכם לרוב של 80 חברי כנסת לפחות, לא יידרש משאל עם, כקבוע כבר כיום בחוק. חוק היסוד הוא משוריין ושינויו יחייב רוב של חברי הכנסת.

בחוק תמכו 68 חברי כנסת וללא מתנגדים וללא נמנעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר במליאת הכנסת, "אני תומך בחוק הזה ומבקש להעביר אותו מהטעם הפשוט שהחלטה בהסדר כזה חייבת להתקבל על ידי העם. כשבאים להחליט החלטה כל כך גורלית, אם נגיע לזה, חייבים ללכת לעם. זה הדבר היחיד שיכול לשמור על השלום הפנימי בתוכנו, וזה לא פחות חשוב בעיני מהשלום החיצוני. ההחלטה שאנחנו מקבלים היום היא היסטורית ואנחנו צריכים להיות גאים בכך שהקואליציה הזו מעבירה אותו. אנחנו עכשיו נחליט לתת לעם את היכולת להחליט".

חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) אמר: "דווקא כמי שמאמין שצריך לעשות כל מה שנכון כדי להשיג שלום אני חושב שיש מקום לחוק הזה. ולכן ואני שמח על היוזמה גם אם רוצים לצבוע אותו כהחלטה של מי שמתנגדים להסכם שלום. לפני מספר שבועות עברה בקריאה טרומית הצעה שהגשתי שקובעת כי יום משאל העם יהיה יום שבתון כדי שייקחו בו חלק כמה שיותר אנשים".
משאל עם כנסת נתניהו חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד