י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הסלמה: חיל האויר במתקפה נרחבת בעזה

חיל האוויר פתח במתקפה נרחבת על יעדי טרור בעזה • 29 מטרות הופצצו • עשרות רקטות נורו הערב מעזה, במהלך המתקפה החמורה ביותר על הדרום, מאז מבצע 'עמוד ענן' • ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מיוחדת: "אם לא יהיה שקט בדרום יהיה רעש בעזה" • שר החוץ אביגדור ליברמן: "אין מנוס מכיבוש מלא של הרצועה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



הסלמה בדרום: בעקבות שיגור עשרות הרקטות ליישובי הדרום, תוקף צה"ל הלילה (רביעי) מטרות בעזה.

דובר צה"ל מוסר כי צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר 29 מטרות ברחבי רצועת עזה. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בירושלים, בנוכחות ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, המבקר בארץ. ראש הממשלה אמר: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה. אנחנו לא נירתע לפגוע באלה שמנסים לפגוע בנו, ואנחנו נמשיך להגיב בתקיפות נגד גורמי הטרור ברצועה".

"זו התקפה בלתי מתקבלת על אוכלוסייה אזרחית, ואנחנו מגנים זאת בכל תוקף", אמר קמרון, שהבהיר כי המצב מדגיש את הבטחת ביטחונה של ישראל. "אני אומר בקול אחד: מדינה פלסטינית יכולה לקום רק דרך דיאלוג ולא דרך טרור".

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בראיון לערוץ 2 כי, "אין מנוס מכיבוש מלא של הרצועה".

שר החוץ הדגיש כי "שום מדינה ריבונית לא יכולה להשלים עם מצב שעשרות טילים נוחתים על הערים, הכפרים והקיבוצים השלווים. אין שום מחיר שאנחנו יכולים לשלם עבור ביטחונם של אזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "המרכיב המרכזי בהסדר עם הפלסטינים זה ביטחונם של אזרחי ישראל".

השר נפתלי בנט בשדרות: ״המדיניות של ממשלת ישראל היא פשוטה להגיב מהר וחזק ולא לאפשר לדברים האלה לצמוח, כל עוד לא יהיה שקט בשדרות לא יהיה שקט בחניונס״.

בתום הערכת מצב שקיים הערב מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי הוחלט על הימצאות מפקדים במהלך הלילה ביחידות ובתחנות המשטרה, היערכות יחידות מחוזיות בכוננות להקפצה מיידית במידת הצורך. פיקוד העורף. ההיערכות זו תמשך בשלב זה עד להודעה אחרת ותשתנה בהתאם לתרחישים והאירועים בהמשך.

לפי הוראות פיקוד העורף, אין שינויים או הגבלות כלשהן מבחינת הנחיות ההתגוננות. קיימת הגנה מלאה (כיפת ברזל) מבחינת רשויות גזרת הדרום. בבוקר תתקיים הערכת מצב נוספת.

ירי טנקים על עזה

ירי רקטות ליברמן ישראל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד