י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התפילה והשמחה בבתי גדולי ישראל • מיוחד

אצל הגראי"ל התקבלה הבשורה כאשר קם משנתו ללימוד • האדמו"ר מבעלזא הורה לא לומר 'תחנון' • ומדוע נחרד הגר"ד יוסף? • פרוייקט מסכם

אבוטבול עם הגראי"ל. צילום: ארכיון
אבוטבול עם הגראי"ל. צילום: ארכיון



ניצחונו של משה אבוטבול במירוץ לראשות עיריית בית שמש, וחיזוק הנציגות החרדית במועצה, הסבה שמחה לא רק ברחובות העיר בית שמש כי אם גם בבתי גדולי ישראל.

גדולי ישראל, מנהיגי התנועות המרכזיות ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל, ליוו את המאבק לאורך כל הדרך. כיצד הגיבו לניצחון?

הגראי"ל שטיינמן, התפלל במהלך היום למען הצלחת אבוטבול. הוא התבשר לפנות בוקר של יום רביעי, על הניצחון בעת שקם משנתו ללמוד כמידי יום.

בני ביתו ונכדו הרב דוד שפירא, דיווחו לו על הניצחון. הגראי"ל הגיב: "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו, יהי רצון שזה יכפר על החילול השם ששונאי הדת עושים".

הגר"ח קנייבסקי הגיב גם הוא בשמחה גדולה ואמר: "ברוך השם. זה הפסוק 'רצון יראיו יעשה ישמע ויושיעם'.

בבחירות הסבב הראשון הגיע אבוטבול לבית הגר"ח שבירכו "שיהיה להם מפלה גדולה". לאחר הניצחון אמר אבוטבול: "אני תחילה בשל קטנותי, לא הבנתי את דברי הגר"ח. הצלחתי לעמוד על דבריו כעת לאחר הבחירות".

הגר"ש אויערבך שמע בבוקר יום רביעי על תוצאות הבחירות והגיב: "זהו קיום הפסוק 'וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק', והוסיף: "השם יעזור שכל הנציגים ימשיכו כך באחדות".

הגרמ"צ ברגמן כשעתיים לאחר היוודע תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש, עידכנו אתו בני ביתו בבשורות הטובות. הגרמ"צ אמר: "ברוך השם וזכתה היהדות החרדית לקדש שם שמים. בית שמש תנוהל בישרות, בידי אדם שעושה מלאכתו נאמנה, שכפי ששמעתי עוזר ומסייע לכל אחד ואחד במאור פנים. אך העיקר שברוך השם, לא נדבק רבב ולא הוכתם שמו של הציבור, כפי שהיה קורה לו ח"ו היו התוצאות אחרות, וכולנו צריכים לשמוח על כך ולהודות להשם יתברך על הנס הגדול".

לא לומר תחנון

האדמו"ר מבעלזא שמח גם הוא על הניצחון. האדמו"ר הודיע כי אין לומר בתפילת שחרית 'תחנון', בשל השמחה על ההצלחה הגדולה בבית שמש. לאחר תפילת מעריב הורה האדמו"ר להכין 'לחיים', לאחר התפילה.

האדמו"ר מויז'ניץ התקשר ביום הבחירות למנכ"ל מוסדות ויז'ניץ בבית שמש וביקש ממנו את שם אמו של משה אבוטבול.

האדמו"ר הנופש במעונו בצפת התבשר עוד בליל ספירת הקולות, כי אבוטבול ניצח ואמר למקורבו ונאמן ביתו הרב בן ציון שטנגר: "התפללתי רבות עבורו כל היום".

הגאון רבי שלום כהן, ראש מועצת החכמים של ש"ס, חרד מאד לגורלה של בית שמש והטריח עצמו במוצאי שבת לרדת אל העיר.

בשעות הצהרים של הבחירות כאשר פורסם כי אחוזי ההצבעה גבוהים מהרגיל, הורה ראש הישיבה לבחורי הישיבות ואברכי הכוללים לשבות מלימודם ולרדת אל העיר כדי לפעול לבחירתו של אבוטבול.

בשעות הלילה שלאחר הבחירות התעניין הגר"ש בתוצאות וכששמע על ניצחונו של אבוטבול התבטא: "זהו קידוש שם שמים ממש, הרב אריה דרעי קידש שם שמים".

הגר"ש טרח והגיע אתמול בבוקר לברית שערך אריה דרעי לנכדו ואמר: "המערכה בבית שמש היתה כרוכה בחילול השם, ונעשה קידוש השם, אנו צריכים להכיר טובה למי שפעל לקידוש שם שמיים הגדול הזה רבי אריה דרעי".

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שהגיע אתמול לבר מצווה לנין הגר"ע בליל ספירת הקולות, התעניין בתוצאות. הגר"ד חרד מאד מהתוצאות וישב ולמד בחדרו בבית מדרשו יחווה דעת עד לשעה 2 בלילה.

כשהגיע לביתו לאחר השעה שתיים ושמע כי עדיין לא פורסמו התוצאות אמר לבני ביתו כי במקרה של הפסד יש לכנס את מועצת חכמי התורה ולחזק את הציבור.

הגר"ד אף רצה לנסוע לעיר ולחזק את הציבור.

כשהתפרסמו התוצאות אמר הגר"ד: "זה יום שמחה, בימים אלו שהם מנסים לרדוף אותנו את הציבור החרדי את התורה הקדושה, הקדוש ברוך הוא נותן להם את המכה ומפילם.ומגדיל את כוחו של בני התורה".
בעלזא בית שמש ויזניץ גדולי ישראל אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד