כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

קריאה לשר התחבורה: "הצל את חייהם של רוכבי האופנועים הצעירים"

קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" ברחבי הארץ קוראים לשר ישראל כץ לסייע במאבק על הקטל בכבישים בקרב רוכבי האופנועים. "אור ירוק": "מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על רוכבי האופנועים והקטנועים ולשפר את התשתיות עבורם"

קריאה לשר התחבורה: "הצל את חייהם של רוכבי האופנועים הצעירים"
חדשות 24


קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק הפזורות ברחבי ישראל, החליטו לפעול במטרה למנוע את רוכב האופנוע ההרוג הבא. בני הנוער שלחו מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, בו הם מבקשים ממנו לסייע להם במטרה זו. "אנו פונים אלייך בבקשה לקדם הכשרה מקצועית לרוכבי הדו גלגלי, אשר תהיה מקיפה ונרחבת יותר ותקנה לרוכבים הצעירים כלים מקצועיים, שיסייעו להם לשמור על חייהם בכבישים", כתבו בני הנוער לשר כץ. את המכתב לשר התחבורה שלחו קבוצות הנוער הפועלות בערים אריאל, אשדוד, אשקלון, זרזיר, חדרה, ירושלים, קלנסווה, קריית גת, ראשון-לציון, שפרעם ותל אביב-יפו.

בנוסף, ציינו קבוצות הנוער במכתביהן את הנתונים העגומים של היפגעות רוכבי הדו גלגלי בישראל. על פי נתוני עמותת אור ירוק, ציינו, 16 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בשנת 2013 בתאונות דרכים,. מדובר על עלייה של כ- 23% במספר ההרוגים, לעומת שנת 2012. בממוצע, בכל שנה נפגעים למעלה מ-2,300 רוכבי אופנועים בתאונות דרכים.

במכתב עליו הם חתומים, כתבו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק כי הם סבורים שאחד הגורמים המרכזיים לנתונים המדאיגים והמבהילים הללו הוא חוסר הניסיון של נהגי הרכבים הדו-גלגליים בכלל והאופנועים בפרט. חברי הקבוצה הוסיפו במכתבם לשר התחבורה, כי הם מאמינים שעל מוציאי הרישיון לאופנועים לעבור הכשרות נוספות ומיוחדות אשר יכווינו וידריכו אותם לנהיגה בטוחה וזהירה יותר וכך יצומצם מספר רוכבי האופנועים ההורגים הצעירים בכבישי ישראל.

תחום הדו גלגלי בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ-50%. הסיכון של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה קטלנית גבוה פי 7 בהשוואה לכלי רכב פרטי. לאור כל אלו, עוברים קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" פעילויות רבות בנושא רכבים דו-גלגליים, שם הם דנים על היתרונות של רכבים אלה ובעיקר בסכנות הכרוכות לנהגי הרכבים הדו-גלגליים.


עמותת אור ירוק: "אנו מאמינים כי בני הנוער בישראל הם חשובים ביותר למען ההצלחה במאבק בתאונות הדרכים ולצמצום מספר ההרוגים בדרכים. עם זאת, מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על רוכבי האופנועים והקטנועים. על הממשלה לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי: התקנת מעקות הפרדה, שימוש בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ועידוד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ - וכך מספר להציל את חייהם של הרוכבים ".


בשנים האחרונות מפעילה עמותת אור ירוק קבוצות נוער בתוך כתלי בית הספר, מתוך רצון לחנך את בני הנוער, להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים ולהוביל את הקהילה בה הם חיים להישגים בתחום בטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד. הקבוצות פועלות מדי שנה, כל השנה, במטרה לשנות את תרבות הנהיגה בישראל על-ידי ביצוע תצפיות, שליחת מכתבים לגורמים ממונים, עשיית סקרים ומגוון פעילויות נוספות.
אור ירוק אופניים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד