כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ידיכם דמים מלאו: חוק הגיור תמורת חוק הגיוס

מה גרם לשטרן להסיר את התנגדותו לחוק הגיוס? הבטחת הקואליציה לתמוך בחוק הגיור, אליו מתנגדת בתוקף הרה"ר

שטרן, פלאש90
שטרן, פלאש90

הדיל של שטרן: הבוקר נחשף כי מאחורי התמיכה המלאה של "התנועה" בשלושת החוקים שעברו השבוע, עומדת התחייבות של מפלגות הקואליציה, ביניהן "הבית היהודי", לתמוך בחוק הגיור שמנסה להעביר חבר הכנסת שטרן.

את הדיל חושף הבוקר זאב קם באתר nrg. לפי הדיווח, יתווסף חוק נוסף לרשימת החוקים שלהם מחויבת הקואליציה, והוא חוק הגיור של שטרן.

הסיבה לדיל הזה, היא שמכל החוקים שעליהם הצביעה הממשלה, לא קבלה "התנועה" של לבני חוק "משלה" - הווי אומר חוק שמייצג את האינטרס ותפיסת העולם של חבריה. ולכן היא דרשה שבתמורה לתמיכתה בחוקי הגיוס, המשילות וחוק משאל העם, הקואליציה תקדם את החוק של שטרן, שמבקש לבצע מהפכה בתחום הגיור בכל הארץ.

בתמורה אף הסיר שטרן את כל הסתייגויותיו מהחוק לגיוס חרדים.

חוק הגיור של שטרן, שכבר אושר בקריאה ראשונה, תקוע עדיין בוועדת החוקה של הכנסת מבלי שנערך בו אפילו דיון אחד לקראת הקריאה השנייה והשלישית. בתמורה לתמיכה בחוקים השבוע, יופשר החוק ויהיה מוכן להצבעה.

זאב קם חושף גם כי ייתכן ואף יתקיים דיון ראשון על הצעת החוק בוועדת חוקה כבר במהלך השבוע הבא, השבוע האחרון של מושב הכנסת הנוכחי, אם כי הדבר עדיין לא נסגר סופית. עם זאת הוסכם כי בתחילת המושב הבא יקודמו הליכי אישור החוק בוועדה, ולאחר מכן גם במליאת הכנסת.

בכירים בליכוד ובתנועה אמרו לאתר "מעריב" כי "בתנועה התמרמרו על כך שהם נאלצים לתמוך בשלושה חוקים, שעם כל אחד מהם יש להם בעיה אחרת - מבלי שהמפלגה מקבלת תמיכה בחוק שהיא מזוהה איתו", הסבירו אותם גורמים. "זה הוביל לסיכום שהושג בדבר קידום חוק הגיור של שטרן".

והדיל יוצא לדרך: אתמול כבר פגישה ראשונה בין יו"ר הקואליציה יריב לוין וח"כ אלעזר שטרן בין סגן שר הדתות אלי בן-דהן וח"כ איילת שקד מהבית היהודי. זאת, בניסיון לקדם הבנות והסכמות סביב החוק.

מפלגת "הבית היהודי" התנגדה לחוק, וזאת בעקבות הודעת שני הרבנים הראשיים על כך שהם מתנגדים אליו במתכונתו הנוכחית. בהצבעה בקריאה הראשונה נעדרו רבים מחברי הבית היהודי ממליאת הכנסת.

מלשכתו של ח"כ יריב לוין הכחישו את הדברים למעריב, ומלשכתו של ח"כ אלעזר שטרן בחרו שלא להתייחס.
שטרן גיוס קואליציה גיור התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד