כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גם הבוקר: רקטות נורו לכיוון אשדוד ואשקלון

הקבינט התכנס ב11:00 לדון במתרחש בדרום • עיריית אשדוד החליטה להפסיק את הלימודים בבתי הספר הלא מוגנים • פרשנים: נראה כי במטח האחרון חמאס הצטרף לירי, לג'יהאד אין יכולות כאלה • הנשיא פרס התייחס לראשונה להסלמה: "צה"ל עשה מה שהיה עליו לעשות, על כל אש הם יקבלו אש" • בתוך כך חה"כ אלי ישי מותח ביקורת על מוכנות העורף

דגם משגר חדש של הג'יהאד
דגם משגר חדש של הג'יהאד



רקטות נורו בשעות הבוקר ונחתו דרומית לאשדוד, וצפונית לאשקלון. הג'יהאד האיסלאמי לוקח אחריות, והנשיא פרס מאשים את חמאס. עיריית אשדוד החליטה להפסיק את הלימודים בבתי הספר הלא ממוגנים בעיר. התלמידים מתפנים ממוסדות החינוך בהדרגה.

בגן יבנה, ההנחיה לבתי"ס יסודיים מכיתה ד׳ ומעלה ותיכונים לשחרר תלמידים בצורה מבוקרת על פי שכבות גיל. כיתות א׳-ג׳ ישוחררו רק בליווי הורים. בגנים נמשכים הלימודים עד סוף יום הלימודים. צוותי החינוך יישארו בבתיה"ס עד לשחרור אחרון התלמידים. צהרונים יפעלו במרחבים מוגנים או בקרבתם.

כאמור, אזעקות נשמעו בשעה 10:30 באשדוד אשקלון, יבנה ומועצה האזורית אשכול, בעקבות זיהוי שיגור רקטות מרצועת עזה. דווח על נפילה צפונית לאשקלון בשטחים פתוחים, דרומית לאשדוד בשטחים פתוחים. בשלב זה לא אותרו זירות נפילה.

מספר בני אדם נפגעו כתוצאה מנפילות עקב הריצה למרחב מוגן ועקב התקפי חרדה בעקבות אזעקה שהופעלה לפני שעה קלה באשדוד, חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניף 'לכיש' העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, המתנדבים הונחו להיות בכוננות והאזנה רציפה לגל הקשר של 'איחוד הצלה' בכדי לתת מענה מהיר ומידי בעת חירום.

הפרשן צבי יחזקאלי בערוץ 10 אומר כי ככל הנראה במטח האחרון על אשדוד, חמאס נכנס לתמונה כי לג'יהאד האיסלאמי אין יכולת כזו. היה נראה שאם חמאס יכנס לסבב הזה הוא ירחיב את הטווח. מעניין אם הוא ימשיך את הירי הזה כי זה עלול לסכן את הרגיעה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים לפני שעה קלה הערכת מצב עם גורמי צבא וביטחון, ובסיומה אמר: "כל מי שינסה לירות לעבר ישראל או יהיה מעורב בירי לעבר ישראל דמו בראשו".

סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' מדווחת כי חברי ועדות ההתנגדות נטלו אחריות על ירי הרקטות הבוקר, ואמרו: "הגברנו את הגיוס של היחידות והצבת הטילים שלנו לאורך הגבול ברצועת עזה כדי להגיב לפשעי הכיבוש".

פרס לילדי הדרום: "תמשיכו להיות ילדים אמיצים וטובים"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום להסלמה בדרום והדגיש כי מדינת ישראל תגיב בעוצמה לכל ירי מהרצועה: "הלילה עשה צה"ל מה שהיה צריך לעשות: תקף עשרות מטרות ברצועה. הירי בוצע על-ידי הג'יהאד אבל מי שאחראי זה החמאס.

"הנהגת החמאס אומרת שהיא אחראית על כל רצועת עזה, אם כך היא אחראית גם על כל מה שקורה ברצועת עזה. מדינת ישראל לא תרשה בשום פנים ואופן שיירו על אזרחנו. כדאי שהחמאס יחליטו איך הם רוצים לחיות – על כל אש יקבלו אש, על כל הפסקת אש יקבלו הפסקת אש".

כמו כן שיבח הנשיא את תושבי הדרום על איתנותם וחוזק רוחם, ואיחל להם חג פורים שמח: "ליבו של עם ישראל נמצא כבר מאתמול עם תושבי עוטף עזה, ששוב נדרשו לעמוד דרוכים ולהימלט מירי, והתנהגו בצורה מעוררת כבוד. אני רוצה לאחל קודם כל לילדים בעוטף רצועת עזה שיהיה לכם חג פורים שמח, כל כך מגיע לכם! תמשיכו להיות ילדים אמיצים וטובים, גאווה לכל העם".

בתוך כך הבוקר (ה), ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף לחירום דנה בנושא הסדרת הסמכויות בין משרדי הממשלה בטיפול בעורף בשעת חירום.

חברי הועדה מתחו ביקרות חריפה על התנהלות הממשלה בשעת חירום ומלחמת האגו בין משרד להגנת העורף לבין משרד הביטחון.

יו"ר הועדה, ח"כ אלי ישי (ש"ס) אמר "יש בלאגן גדול ואין חולק שהמוכנות בעורף לוקה בחסר". חבר הועדה, ח"כ נחמן שי ציין בדיון כי "רק אם תהיה מלחמה אז הממשלה תקבל החלטה על האחראים על המצב בעורף בזמן מלחמה".


דרום רקטות הסלמה עזה עורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד