י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כנס השוחטים: "אנחנו לא פועלים בפס יצור"

השבוע התקיים בב"ב כנס הנציגים הראשון של איגוד השוחטים הארצי בהשתתפות הגרב"צ נשר, אב"ד בת"א • "שוחט - שני לרב"

הגרב"צ נשר נואם בכנס
הגרב"צ נשר נואם בכנס

איגוד השוחטים והבודקים המאוגד בכוח לעובדים קיים אמש השבוע בבני ברק את כנס הנציגים הארצי הראשון. בכנס השתתפו עשרות נציגי וועדי שוחטים ובודקים מכל הארץ, בו הצהירו המשתתפים על מחויבותם לאיגוד ארצי אשר יגן על זכויות העובדים ויחתור לחתימה על הסכם קיבוצי לכל העוסקים בענף.

את הכנס כיבד בנוכחותו הרב הגאון בן ציון נשר, חבר בוועדת המשחטות שע"י הרבנות הראשית. רב שכונה ואב"ד לממונות בת"א, המייעץ ומנחה את האיגוד בסוגיות הלכתיות.

הרב דיבר על השחיקה במעמדו של השוחט ולא רק ביחס לתנאי ההעסקה. "בעבר", סיפר, "היה לשוחט מעמד בכיר בקהילה - "שני לרב", והיום נתפש השוחט כפועל ייצור".

עוד ציין הרב שעם כניסתו לתפקיד כרב פוסק במשחטות, עלות השחיטה וההשגחה הייתה כ 20% מעלותו של כל עוף. כאשר היום היא אוחזת בפחות מ 2% מעלותו של העוף.

בכנס הוסכם על גיבוש וועדה משותפת לכל עובדי המשחטות בארץ אשר תרכז בעיות משותפות ותגדיר דרישות שכר ותנאים סוציאלים בהתאם למעמד השוחט.

"זהו מפגש מרגש וחשוב של ציבור עובדים, אשר לאורך השנים השפיל קומתו ונוצל והיום מתעורר", מסביר איתמר פרחי המלווה את האיגוד מטעם "כוח לעובדים".

כזכור, "איגוד שו"ב" הוא איגוד העובדים הראשון אשר קיבל עליו לקבלת הכרעות של גדולי תורה. קרוב ל-400 עובדים הצטרפו לאיגוד.

בכנס התבשרו העובדים על הפיכתו של הוועד במשחטת מילועוף בעכו לוועד יציג, המאחד למעלה ממחצית העובדים.

"אנו מתחילים את המאבק הזה כקרב בלימה" מסכם פרחי. "הגנה על השוחטים והבודקים - רובם מועסקים כעובדי קבלן - בעיקר כנגד הלנות שכר ובהדרגה נשקם ונעצים את מעמד השוחטים".
איגוד כנס שוחטים כוח לעובדים הרב נשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד