כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

זעזוע: קללות נגד הגראי"ל בשידור חי

דרישה להדיח את עו"ד יורם שפטל שהשמיע דברי נאצה נגד הגראי"ל, במסגרת תוכניתו ברדיו • הוגשה תלונה לרשות השניה

עוה"ד יורם שפטל
עוה"ד יורם שפטל



זעזוע בקרב הציבור החרדי, בשל דברים משפילים ומעוררי קבס שהשמיע היום (חמישי), עו"ד יורם שפטל נגד גדולי ישראל והאדמו"רים ובראשם הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מסאטמר, בתכניתו ברדיו ללא הפסקה.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר ל'בחדרי חרדים': "מה כבר ניתן לצפות מאדם שיכול היה לעמוד מול כל בני עמו ולהגן על דמאניוק? רק אדם כזה יכול לפעור פיו נגד מנהיג רוחני של מיליוני יהודים בארץ ובעולם שחלק מהוריהם ומשפחתם נרצחו על ידי אותו דמאניוק וחבריו"

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הצטרף גם הוא לדרישה להדיחו מהרדיו. "חובה לפטרו אי אפשר שאדם כזה ישדר לציבור", אמר.

גם ח"כ מוזס הביע זעזוע וחלחלה מדברי שפטל. "מדובר באדם גס רוח, שהפעם חצה את הגבולות ופצח פיו כנגד מאור וגדול הדור. לא פלא שמי שייצג את רוצח היהודים דמיאניוק מעז לפתוח פיו בצורה שפלה כזו".

ח"כ ישראל אייכלר שהוכפש גם הוא בעבר ברדיו ללא הפסקה, אומר: "איש כזה יכול להשמיע דברי בלע, פאשיזם והסתה, רק בתחנה כזאת, הידועה בשדרנים המסיתים את ההמון נגד החרדים מדי יום ביומו. הם מרעילים לבבות מוסתים, לשנאת חרדים כגרועים שבאויבים. לכן אסור לשתוק על דברים כאלה היוצרים איבה המסכנת את שלום הציבור החרדי כולו.

"לעצם הנביחות הללו, הכל לפי המבייש והמתבייש. ראו על מי הגן אותו האיש שתקף את מרן שליט"א ומשם תלמדו על גדולתו. כי זה לעומת זה עשה אלוקים".

דברי בלע ונאצה

בשידור אודות חוק הגיוס, התייחס שפטל לדרכו של הגראי"ל ודרכה של היהדות החרדית.

לדבריו דרך זו היא "המשכה של דרכה של אגודת ישראל בתקופה שבין מלחמות העולם של ימי טרום השואה, כאשר הרעיון הציוני החל להתפשט בקרב המוני בית ישראל ורבנים של אגודת ישראל בכל מקום קראו שוב שוב לצאן מרעיתם לא להתפתות לציונים ולא לעלות לארץ ישראל וטענו ש"הבית הוא פולין".

"אל תשמע לציונים הם רוצים לקחת אותך לשמד - ככה הם הטיפו שלא לעזוב את אדמת פולין והם חברו לרפש הכי טמא והכי בזוי הלא הם החזירים האדומים האנטי ציונים הבונדיסטים, יחד עם רבני כל החצרות וקראו לא לעלות לארץ ישראל עד שיבוא המשיח. הרבנים השאירו את החסידים ללכת לתאי הגזים ביניהם גם הרבי מסאטמר גדול שונאי ישראל בעולמה של תורה".

שפטל התייחס להוראותו של הגראי"ל לא לשתף פעולה עם חוק הגיוס ואמר: "סוף סוף אחרי 65 שנה שמו קץ לפחות מבחינת החוק להשתמטות ההמונית המחפירה והמבזה את התורה, של 95 אחוז מן הציבור החרדי מלשרת בצבא, הרב שטיינמן כמיטב המסורת של אותם רבנים אנשי דמים בדיעבד, קורא ואומר לחברי הכנסת ולשרים שהצביעו בעד החוק הזה - ימח שמם וזכרם".

כאן השתמש שפטל במילים מזעזעות - גידף את הגראי"ל, כינה אותו בכינויים גסים. שפטל סיים וכינה את הדרך האנטי ציונית 'דרך בזויה, נאלחת ורקובה של התנגדות לקיום יהודי אמיתי בארץ ישראל'.

להעמיד לדין

פעילים חרדים גם מיהרו והגישו תלונה למועצת הרשות השנייה נגד דבריו החמורים. אחד הפעילים אמר: "למרות המחלוקת יש גבול לאופן ההתבטאות ובמקרה הזה עו"ד שפטל ירד לדיוטא התחתונה ולא ניתן לעבור על כך בשתיקה".

המחנך מרדכי בלוי יו"ר משמרת הקודש והחינוך אומר "אותו פה שהעיז לפעור את פיו נגד מרן גדול הדור ייצג לפני שנים אוקראיני גוי שדחף במו ידיו יהודים לקרמטוריום באושוויץ. הוא לא ראוי לתגובה כלל".

עורך הדין משה אוסדיטשר אומר ל'בחדרי חרדים': "אני שוקל פנייה ללשכת עורכי הדין לאור חומרת הדברים ולאור העובדה שעורך הדין שפטל חוטא בתפקידו כעורך דין ומשמיץ מעל גבי האתר את אדם שהינו מנהיג לרבבות איש.

"אדאג לכך שיעמידו אותו על חומרת מעשיו וינקטו נגדו סנקציות. הרי למדנו שגם מילים יכולות לרצוח. "חשוב להדגיש שעל עוה"ד שפטל כבן למשפחה ניצולי שואה להבין את הרגישות, ודברים מהסוג הזה, אין מקומם אצלינו".

אוסטדיטשר הבהיר כי יפנה ללשכת עוה"ד בדרישה להטיל סנקציות על שפטל. כך גם הינו דורש מהיועה"מ לממשלה להעמידו לדין בשל חשד להסתה חמורה.
גיוס הגראיל שטיינמן יורם שפטל זעזוע רדיו ללא הפסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 104 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד