י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האזינו: משלוח המנות המזיקאלי של אהרון רזאל

כל שנה משחרר אהרון רזיאל שיר כמשלוח מנות לחבריו • השנה הוא מפיק רעיון • 'לראות המלך' - להאזנה

האזינו: משלוח המנות המזיקאלי של אהרון רזאל



כל שנה, כשמגיע חודש אדר, יודעים חבריו של אהרון רזאל שהנה, בתוך מספר ימים תגיע ערכת משלוח המנות המוסיקלי שלו. בכל שנה, עוזב רזאל את כל הפרויקטים שהוא שרוי בהם – לטובת שיר חדש המחולק חינם "כדי להרבות את שמחת הפורים".

השנה, משחרר אהרון שיר פורים שהוא בעצם סיפור ומשל שכולו מבוסס על סיפור המגילה.

על מאחורי הקלעים של הלחנת השיר של תשע"ד, מספר אהרון: "האמת היא, שאחרי ששיר הפורים הפך למסורת, כבר בסוף שבט מתחילים הלחשושים מאחורי גבי, וככל שאדר מתקרב, הם הופכים לנדנודים וכמעט כל מי שפוגש אותי שואל בהיסוס 'נו, השנה יצא משהו לפורים?', זה טיפה מלחיץ או לפחות מחייב".



אז אהרון לא יאכזב את השואלים גם השנה, ואולם, משלוח המנות המוזיקלי של תשע"ד, לא יהיה שיר שמח ומקפיץ. מאידך, כפי שכתוב בספרים הקדושים, פורים הוא חג גבוה ועמוק מאוד המסוגל להישגים רוחניים גדולים, וכבר אמור חז"ל, פורים – כיפורים וכו'.

הפעם, שולף אהרון רזאל רעיון תורני עמוק מהבוידעם הנפשי, על קושיא שהעסיקה אותו לפני מספר שנים. למה לא בקשה אסתר, כבר במשתה הראשון, שהמלך יבטל את הגזירה ויהרוג את המן, מדוע הסתפקה בהזמנה של המן ואחשוורוש למשתה נוסף למחרת? למה לחכות למשתה השני?

"התשובה שהבנתי", מספר אהרון, "היא על דרך פנימיות בעבודת ה'. המלך זה ה', ששואל כל אחד "מה בקשתך?". באמת, אדם יכול לבקש בתפילה את כל רצונותיו, אבל עומק עומקי התפילה היא הבקשה מה' אני רוצה לראות אותך מחר, רוצה להתפלל אלייך גם מחר! מעבר לכל בקשותיי, אני עורג ורוצה לזכות להתפלל אליך, וזה מעל לכל בקשותיי".
סיפור משלוח מנות מגילה שיר אהרון רזאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד