כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

105 אלף שקל לא לימדו את שפטל לקח • טור מזועזע

עו"ד יורם שפטל פגע בדבריו החצופים בכללי האתיקה הבסיסיים • וזו לא הפעם הראשונה • עו"ד משה מורגנשטרן דורש מיצוי הדין

עו"ד מורגנשטרן עם הגראי"ל שטיינמן
עו"ד מורגנשטרן עם הגראי"ל שטיינמן



דבריו החצופים והעלובים של עו"ד יורם שפטל כנגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ראויים לכל גינוי ודומה כי מאמר חז"ל "כל הפוסל במומו הוא פוסל" מתאימים למקרה זה.

הוראת סעיף 3 לחוק איסור לשון הרע תשכ"ה- 1965 קובעת כי: "לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם".

הדברים החמורים שנאמרו על ידי מר שפטל, לטעמי הינם בגדר לשון הרע, בהתאם לחוק ולפסיקה.
מעבר לכך, השידורים בתוכנית בה נאמרו הדברים כפופים לכללי האתיקה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (אתיקה בשידורי טלוויזיה ורדיו) התשנ"ד 1994.

ברי כי דברים אלה הינם פגיעה חמורה בכללי האתיקה, קצת קשה להכליל את המילים אתיקה ביחד עם אמירות חצופות אלה. הפגיעה היא הן בכלל 11 המחייב לשמור על שמו הטוב של אדם, ובעיקר בכלל 11א' המחייב לשמור על "טעם טוב".

טעם טוב ודברים אלה הם תרתי דסתרי, טעם של הדברים הוא מר כלענה, ומלבד זאת שמדובר בתרבות דיון ברמה הנמוכה ביותר, הרי שהדברים מבזים את אומרם והם קשים לשמיעה.

תוכנית זו, בהגשתו של שדרן אחר, חוייבה בעבר על ידי הרשות השנייה בתשלום קנס בשיעור של 70,000 ₪ עת כינה השדרן נתן זהבי את ח"כ ישראל אייכלר בכינוי גנאי, קנס זה הושת על ידי וועדת הערר של הרשות השניה, וזאת לאחר שבערכאה הראשונה חויב הרדיו רק בתשלום סך של 25,000 ₪, הרדיו הגיש ערר ועונשו הוחמר בתשלום הקנס הגבוה ביותר שהחוק מאפשר.

דומה כי הדברים שנאמרו הפעם חמורים שבע שבעתיים, הן במה שנאמר, והן על מי שהם נאמרו, והן ממי שהם נאמרו, וכבר אמרו חז"ל "הכל לפי המבייש והמתבייש".

אנו תקווה כי הרשות השנייה תמצה את הדין עם מגיש התוכנית, במלוא החומרה, אולי הפעם הוא ילמד להשים סוגר לפיו, ולא לשפוך את כל הגיגי השטות שלו בתוכנית.

בשולי הדברים, אך לא בשולי חשיבותם, עו"ד שפטל בעבר חויב על ידי בית המשפט המחוזי בתשלום סך של 75,000 ₪ + 30,000 ₪ הוצאות משפט עת הוא כינה כינויי גנאי אחד מהמאזינים שעלה לראיון בתוכנית.

אגב, אותו שפטל, שיודע לפגוע ולהעליב את האחר, שומר שמור היטב על כבודו, ושעה בה הקולגה שלו, נתן זהבי, כינה אותו בכינוי שלא נשא חן בעיניו הוא ניהל כנגדו משפט לשון הרע. היינו מדובר באדם שחרד לכבודו אך אינו חש לכבוד האחר.

עו"ד משה מורגנשטרן הינו עו"ד ומועמד למועצת העיר בני ברק

רדיו עו הגראי לשון הרע שפטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד