י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איחוד היסטורי: 'איחוד הצלה' ו'מד"א' יפעלו יחד

הסתיים הסכסוך ארוך השנים שקרע את ארגוני החירום • נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין איחוד הצלה למד"א

חתימת ההסכם הערב. צילום: משה גולדשטיין
חתימת ההסכם הערב. צילום: משה גולדשטיין



שמונה שנים לאחר שהוקם ארגון 'איחוד הצלה', ולאחר עימות ארוך שנים עם מד"א, הגיע פיוס ושיתוף פעולה בין הארגונים.

היום (חמישי), נערך מפגש פיוס היסטורי בשיחת ועידה, בין מנכ"ל מד"א אלי בין, נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר, יו"ר הארגון זאב קשש.



על פי ההסכם שנחתם הערב במעמד ח"כ הרב יעקב ליצמן וראשי שני הארגונים, נקבע כי ארגון איחוד הצלה ימשיך לפעול בכפיפות לרבני הארגון, בעוד הסמכות הרפואית והמקצועית תהיה בכפוף להנחיות משרד הבריאות. עוד נקבע, כי כלל קריאות החירום וההצלה יופנו למוקד הלאומי של מד״א (מוקד 101). כוחות ההצלה בשטח יפעלו בשיתוף פעולה מלא, וכונני שני הארגונים יוזנקו יחד לכל זירה במידת הצורך.

במד"א מדגישים כי החתימה על ההסכם נעשתה מתוך רצון להמשיך ולפעול למען אזרחי ישראל ולפעול בכל דרך להצלת חיים.

חה"כ הרב יעקב ליצמן מסר: "פעלתי לשלום בית כשהייתי סגן שר הבריאות. בימים של פירוד בין חילונים לחרדים, טוב שאפשר להתאחד כשמדובר בהצלת נפשות. אני מקווה שלא יהיו ויכוחים גם בהמשך"

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר מסר: "אני שמח שהגענו לרגע הזה, אני מברך ומקווה שמתחילה כאן ידידות מופלאה להצלת חיים, אני באמת חושב שהיום הזה הוא בשורה טובה, בעיקר למתנדבים שעושים את זה לשם שמים, פנינו לעתיד עם כוחות משותפים ועם אחדות מלאה".

מנכל איחוד הצלה, זאב קשש: "אנו מברכים על הסכם שיתוף הפעולה אשר המרוויחים הגדולים ממנו הם אזרחי ישראל שיזכו לטיפול מקצועי ומסור משני הארגונים".

עם חתימת ההסכם החשוב, אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: ״מד״א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מחויב לפעול למען הצלת חיים בכל מקום, בכל זמן ובשיתוף כל הכוחות המקצועיים היכולים לסייע. במד"א מברכים את מתנדבי איחוד הצלה שיהוו חלק בלתי נפרד מהפעילות למען הצלת חיים בישראל. הארגון מצטרף לפעילות לצד כוחות מד״א, ואין לי ספק שיחד נעשה ונצליח".

צילום: משה גולדשטיין



















איחוד הצלה מד''א אחדות שלום חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד