י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"אומן הפכה לאבן שואבת עבור אנשי שוליים"

אחרי חודש של פעילות, הגיש "הוועד לטוהר המחנה" דו"ח על הנעשה בקברי צדיקים • מסקנות: יש לטפל בבעיה ביסודיות

אומן, צילום: יעקב נחומי
אומן, צילום: יעקב נחומי

לאחר חודש ימים של פעילות הועד לטוהר המחנה באוקראינה, שבמהלכו שהה באומן הרב דוד הלפרין מרבני הוועד לטוהר המחנה, חזר השבוע ארצה והגיש לרבני ברסלב דו"ח חמור במיוחד על המצב השורר כיום בקברי הצדיקים באוקראינה בכלל ובאומן בפרט.

כזכור, בעקבות בקשת גדולי ישראל, אשר כאבו את תופעת נערי השוליים וגורמים מפוקפקים שנפלטו מהארץ ופועלים כיום באתרים היהודיים באוקראינה, החל הוועד לטוהר המחנה לאכוף את הסדר הציבורי במקומות אלו ולבלום את התופעות הפסולות.

בשלב הראשון נפרס כוח של 30 מאבטחים במתחם ציון מוהר"ן מברסלב זי"ע באומן, בתיאום ובגיבוי המשטרה המקומית, ובהמשך אף הגיע לאומן הרב דוד הלפרין מרבני ועד טוהר המחנה אשר התגורר במקום כחודש ימים.

קריאתם של גדולי ישראל ורבני ברסלב באה בעקבות עדויות ותלונות רבות שזרמו לאחרונה אודות המצב הבעייתי השורר לאחרונה במקומות הקדושים באוקראינה, כאשר לצד הקהילה החסידית המפוארת הפורחת מאוד במקום, נקבצו בשנים האחרונות גם מיעוט של נוער נושר, נפלטי מסגרת, ואנשים נוספים שלא מצאו את מקומם בחברה מתוקנת, ואלו מנצלים את היותה של אומן לאבן שואבת, עבור דברים שיש בהם הפרעה לפעילותו של הציון הקדוש.

עתה כאמור השלים הרב הלפרין, כתיבת דו"ח מקיף ויסודי על תופעות השוליים, ודרכי הטיפול הנחוצים. עם השלמת הדו"ח נפגש הרב הלפרין עם גדולי רבני ברסלב אשר הודו לו על מסירותו ושליחותו רבת הסיכונים לתיקון הפרצה החמורה.

הרה"צ רבי שמעון שפירא מחשובי רבני ברסלב, חיזק את ידי ועד טוהר המחנה והתבטא:
"אסונות רבים מתרגשים ובאים על כלל ישראל כתוצאה מהקטרוג החמור שנוצר ממעשי הנערים הפוחזים".

עוד הוסיף "בעז"ה כשתצליח לסיים ולתקן את הפרצה הנוראה הזו, הרי תהיה לך זכות גדולה שאין לתאר חשיבותה. כל רבני ברסלב סומכים ידיהם עליכם".

הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר זקן רבני ברסלב, שאף הוא נפגש עם רבני ועד טוהר המחנה, התבטא ואמר "אתם הרי שליחים שלי והנכם עושים את מה שאני הייתי צריך לעשות בעצמי".

אוקראינה אומן הלפרין קברי צדיקים הוועד לטוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד