י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בית שמש: מוזס בוחש, דרעי מכבד הורים וזליג מוזג

שבוע עמוס במיוחד עבר על לייבל'ה: תופעת הסלפי נמשכת, יין לייבל'ה נשפך כמים אצל בנשעיה, והיחצ"ן החרדי החדש

בית שמש: מוזס בוחש, דרעי מכבד הורים וזליג מוזג



מוזס בוחש בקדירה, מחתן ומאמץ בן

• הבחירות בבית שמש התישו את לייבל'ה לחלוטין, ובסיומן הוא אף לקה בצינון חמור לאחר שרקד בגשם שעות ארוכות עם אלפי החוגגים, אבל מה זה כבר צינון בשביל להשיג כמה אייטמים חמים במיוחד.

נתחיל ביו"ר סיעת יהדות התורה, מנחם לייזר מוזס, המספר בכל ראיון עיתונאי סיפורי צדיקים ממורו ורבו בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל. מוזס הגיע לסיור במטה הבחירות של אגודת ישראל בבית שמש, וכמי שאמון על הכלל 'הצבא צועד על קיבתו' - מיהר לבדוק את האגף הקולינרי. לייבל'ה תיעד את מוזס בוחש בקדירה.





• ואותו מוזס, שבישר לכלל ישראל בישיבת מליאת האופוזיציה בכנסת כי הוא הולך לבית שמש לקחת את נכדו החתן שנישא 'בו ביום' באולמי ארמונות חן בבני-ברק - כדי להצביע, עוכב על ידי שוטר בכניסה לקלפי.

ועל אף שבבני ברק חגג מוזס עם נכדו כפי שתוכלו לראות פה , מתברר שבבית שמש הוא חגג בהמשך הערב עם בנו. לייבל'ה גילה כי אבוטבול נוהג לקרוא למוזס 'טאטע', למרות שברישומי משרד הפנים אין כל אזכור לקשר המשפחתי בין השניים. עם זאת, לאחר ריקוד ה'מצוה טאנץ' בחתונה, מיהר מוזס לבית שמש לחגוג, ולהלביש את הבן לבית אבוטבול בשטריימל.





• מוצאי הבחירות: השעה 4:00 לפנות בוקר. המיקום: תחנת דלק סמוכה לבית שמש. לייבל'ה, שעשה את דרכו חזרה לביתו לאחר שבוע על מזרן סוכנות בבית שמש, צפה בעסקנים שעצרו להתרעננות ולהרמת כוסית אחרי קרב הגדול. בין השאר ניצפו במקום: מנחם שפירא, זליג אורלנסקי, אליעזר ראוכברגר ועוד.

רק נשלף הויסקי, ומשום מקום צץ לפתע הבן של, יענקי דרעי, מנהל הלשכה לפניות הציבור של ש"ס. דרעי ג'וניור זכה לכוסית ממנכ"ל יתד. לייבל'ה מאחל 'לחיים'.

• ואותו אורלנסקי נצפה בליל שישי האחרון על ידי צוות צלמי לייבל'ה, כשציצית מעל חולצתו, במסעדת 'הפינה הירושלמית' המפורסמת בבני ברק, כשהוא תר אחר מוצרים לכבוד שבת קוידש.





• ביום שלישי עזב אריה דרעי את בית שמש לשעתיים, לטובת נאום הכתרת הרצוג כראש הממשלה הבא במליאת האופוזיציה, עליו תוכלו לקרוא פה . במסדרונות הכנסת פגש לפתע את אמו אסתר שתחי', לשאלת בנה ההמום מה היא עושה במקום, השיבה האם המסורה: "באתי יחד עם החברות ממועדון הקשישים לסיור בכנסת".

ואותו נאום של דרעי זכה לכותרות בכל כלי התקשורת. גם ב'ידיעות אחרונות' זכה דרעי לתמונה, אך שוב החליפו שם באופן מביך את מוזס בליצמן





• וגם זה היה בבחירות: "אז באמת רבי יואליש כותב שאפשר להצביע כשיש בחירות חוזרות?" שאל פרוש המופתע. "לא, מה פתאום? הוא רק לא כותב שאסור. כל האיסור זה רק בבחירות. לא בבחירות חוזרות". פארשטייסט? יא יא!





• אהרל'ה סאמט, מגדולי הזמר החסידי שמפתיע השבוע עם סינגל חדש וראשון, אץ רץ ביום הבחירות לקיים 'ועשית ככל אשר יורוך', למרות היות משפחתו חלק מקהילת תולדות אברהם יצחק. לייבל'ה תיעד, ועל זה הוא נוהג לומר: "חיליק למה אתה עסוק עם היין".






• כצפוי, העיתונות החרדית [וגם זו הכללית] ביום שאחרי לא ידעה בדיוק מה התוצאות. 'המבשר' בישר אמנם לקוראי המהדורה הדיגיטלית על החגיגה הגדולה, אך מנויי הדואר קיבלו עדיין ללא תוצאות. 'יתד נאמן' כתב כי הקרב צמוד וירד כרגיל לדפוס. 'הפלס' המתין ודיווח על ניצחונו של אבוטבול, ואילו העיתון הקשיש 'המודיע', יצא בכותרת ראשית על הניצחון הסוחף, אך אמש הם גם הסבירו לקוראים מדוע החליטו לעכב את הדפוס.

לייבל'ה, קורא ותיק של העיתון, מצא בין ההסברים את הסיבה הבאה: היות וקוראי העיתון לא מתעדכנים משום כלי תקשורת אחר, לכן נשארנו ערים עד השעה 2:30 בלילה - אז הודיע יעקב רייניץ מבית שמש למערכת את התוצאה המשמחת. לייבל'ה מאוד מודאג בשביל קוראי 'המודיע', איך הם יגלו מי נבחר בנצרת?





• ואחרון מבית שמש: במטה אגודת ישראל ברחוב שפת אמת בבית שמש עקבו בדריכות אחר תוצאות האמת במסך שהביא נתונים מדויקים ומעודכנים. מסביב לשולחן ולמקרן נצפו מועמדי הרשימה למועצה אהרנרייך, דירנפלד ונימן, וראשי המפלגה ליצמן, זייברט, בריסק, והדובר הבלתי רישמי של בעלזא שיעלה וינברגר - שגם הוא העתיק את משכנו לבית שמש ליומיים. ללייבל'ה, שחיפש נואשות את אייכלר, הוסבר כי הוא עסוק בהסברה.



הסלפי החרדי מכה שוב

• תופעת 'הסלפי החרדי', שפשטה בשבוע האחרון כאש בשדה קוצים בעקבות התחקיר המיוחד שערך לייבל'ה, ממשיכה גם בשמחת ה'שבע ברכות' של ידיד המערכת יקי אדמקר, שנערכה במסעדת 'אהבת הים' בירושלים.

המארחים: שלמה קוק, דודו עמאר וארי גלהר. בין האורחים: הרב מרדכי חסידים, יוסי שוינגר, דוד חכם, אבי גרינצייג, יעקב בצלאל, ישי כהן, שלומי גיל, איציק הלפרין ונפתלי זאבי.

והנה הסלפי:




• ואפרופו עמאר, איש אמונו של הראשל"צ נצפה הערב במסיבת פורים מוקדמת במסעדת שמוליק כהן. תחליף למצנפת הרבנית? ומי עוד חגג?











• גם שדרן הרדיו מנחם טוקר, שעלה לאחרונה עם 'רדיו טוקר' ב'בחדרי חרדים', לא פספס את ההזדמנות לסלפי אישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.





• במטרה להזהיר את הנוער בסכנות הקיימות במשחק במוצרים מסוכנים, ראש העיר ירושלים ניר ברקת קיבל בלשכתו את 'סיירת הנפצים', שתפקידה לפקח בשכונות העיר ולעסוק בפעילות הסברתית בקרב נערים מלהשתמש בנפצים ומוצרים מסוכנים בימי הפורים.

בטקס השתתפו יו"ר סיעת ש"ס בעירייה נתי לסרי, מחזיק תיק קידום נוער, ונפתלי זאבי ראש מינהל קהילתי אשכולות. ברקת פגש בלשכתו את חברי הסיירת, ושיבח אותם על הפעילות החשובה. בהמשך, הוא קצת הסתבך...



הסיפור החם של השבוע

• מי הדוברת החדשה של 'איחוד הצלה'? והאם היא הייתה בעבר הדוברת של התנועה המסורתית הרפורמית? הודעת דוברות של האיחוד שנשלחה השבוע על ההכנות לפורים יחד עם זק"א, חתומה על ידי טל שטיינר ומוטי בוקצ'ין דובר זק"א. עיון קצר בגוגל מגלה כי שטיינר הייתה דוברת התנועה המסורתית. לייבל'ה תוהה האם יש קשר למהלך השלום המפתיע עם מד"א שנרקם הערב...






• מספר עיתונאים בערוץ הראשון נלחצו מהכוונה לסגור את הערוץ, והם יצאו בראשות הכתב אורי רווח לתפילה במירון ובציון רבי מאיר בעל הנס. על הדרך הם זכו לסיקור אצל המתחרים בערוץ 2 ובערוץ 10.



הבייביסיטר של בוסו

• יום ראשון האחרון, המיקום: חנות 'בורקס טורקי' ברחוב יפו בירושלים. התכנית: צפייה במשחק כדור-סל ישראלי שנערך באותה עת. לייבל'ה, לא כל כך בקי בזהות היריבות, אך הוא זיהה היטב בין הצופים את יוסף רוזנפלד, יו"ר הוועדה למען השבת בירושלים. לצערו, הבטריה בסמארטפון נגמרה, כך שהתיעוד יחכה למשחק הבא.

• ויש גם מי שיודע להגיד תודה: יהודה משי זהב, יו"ר זק"א שנרתם לעזור לעצרת השישים ריבוא בשערי ירושלים, קיבל ללשכתו תמונת ענק - בה מודה רמטכ"ל העצרת יוסי דייטש על התמסרותו של משי למעמד, במכתב שהעתקים ממנו נשלחו לחברי הכנסת החרדים.





• ואם בעצרת עסקינן, האם דובר העצרת בני רבינוביץ פוצח בקריירת יח"צ? בראיון ל'ידיעות' כונה רבינוביץ עיתונאי ויחצ"ן חרדי מבני ברק.





• ואפרופו זק"א: מלון כינר התמלא בשבת האחרונה בעובדי הארגון העושים עבודת קודש, במסגרת שבת גיבוש לרגל ז' באדר. מי שנכח במקום היה גם מ"מ ר"ע פתח תקוה אוריאל בוסו, שהסתובב עם מאבטח צמוד כל השבת - בעקבות ניסיון החיסול שעבר לאחרונה. המתנדבים ששהו במקום התפלאו לראות את המאבטח משמש גם כבייביסיטר לעת מצוא על ילדיו של בוסו.

• חובבי אולמי בית ישראל בירושלים, צפויים להשיג מהיום את האוכל המוכן המשובח גם בבני ברק: דבראל שטאובר, המו"ל של 'מרכז העניינים', פתח מסעדה חדשה ברחוב הרב קוטלר. ממלא מקום ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין קבע מזוזה. לייבל'ה רק תוהה אם גם המחירים צנחו במורדות כביש 1.





• ומי הם השאהידים של עזר מציון? מדובר בכ-100 אנשים החברים בשני קבוצות ווטסאפ ומקבלים בזמן אמת עשרות מקרים לסיוע ועזרה, חלוקת מזון והסעת חולים. במוצ"ש נערך כנס גיבוש באולמי תמיר עבור חברי הקבוצה. על הקלידים: נתי לסק. דפק הופעה: השאהיד דב הלר. נשא דברים: הרב חנניה צולק. בירך: רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ.





• ליפא שמלצר זכה בימים האחרונים בתואר במכללה, בה יש לא פחות מ-700 תלמידים. תאמינו או לא, אבל ליפא היה בין שלושת המצטיינים.

פינת המזל טוב:

• נחמן בנשעיה, יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית, חגג את הולדת בנו. בליל שבת האחרון הגיעו אלפים מתושבי העיר לשלום זכר. יין "לייבל'ה" נשפך כמים, ושמואל גריינמן הגיע לשמח ללא גיטרה, בחגיגה שנמשכה עד שעות הבוקר. ביום ראשון הגיעו לברית באולמי 'נוף עילית' ראשי שלומי אמונים, המבשר וברסלב, ומיד לאחר האירוע - יצא בנשעיה לטובת המערכה בבית שמש.

• וגם יום טוב רובין, עורך 'המבשר', חגג השבוע את שמחת נישואי בנו. האירוע שהתקיים ביום שלישי נערך כמובן באולמי פאהרנד בבית שמש. לייבל'ה גילה שהכלה היא נכדת הגאון רבי אלעזר קעניג, רב חסידי ברסלב בצפת, בת לחתנו הגאון רבי יצחק מאיר הגר מרבני בית שמש.

• גם חה"כ לשעבר שלמה בניזרי מש"ס השיא את בתו בליל הבחירות בבית שמש. כמובן שהאירוע גרם להשתתפות מצומצמת של צמרת התנועה הקדושה בחתונה.

• חיים ביטון, מנכ"ל תנועת ש"ס, זנח ביום ראשון האחרון את ההכנות לבחירות בבית שמש, לטובת עריכת 'חלאקה' לבנו בקבר שמעון הצדיק בירושלים. מזל טוב.

• זוכרים את ד.צ.ל? האיש שמצלמתו לא הפסיקה מלתקתק אף פעם בציון הרשב"י ופיארה את מגזיני התמונות ואתרי האינטרנט? ובקיצור, צביקה לבל, איש הצלה של מד"א ואיש מירון, חגג השבוע את הולדת בתו.

• ברכבת הקלה בירושלים נרשמה חגיגה: עוזאל ותיק, הדובר הבלתי נלאה של סיטיפס, חגג את שמחת הולדת בנו.

•גם בקלמן V חגגו השבוע - קברניט המשרד קלמן בורשטין חגג את שמחת הולדת נכדו, בן לחתנו הרב נתן גרינוולד.
ברקת מוזס פרוש לייבלה קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד