י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לפנות בוקר: ליצמן בביקור פתע ב'סורוקה'

אנשי הצוות הרפואי בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע לא האמינו הלילה למראה עיניהם המשתאות: בשתיים וחצי בלילה הופיע סגן שר הבריאות. "לא באתי 'לתפוס' אף אחד. באתי לראות מקרוב את פעילותכם החשובה"

להבין את המצוקות. ליצמן. צילום: פלאש90
להבין את המצוקות. ליצמן. צילום: פלאש90

אנשי הצוות הרפואי בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע לא האמינו הלילה למראה עיניהם המשתאות. השעה שתיים וחצי אחר חצות. בכניסה לבית החולים נכנס לא אחר מאשר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

"לילה טוב", אומר ליצמן לרופא התורן.

"לילה טוב, מה אפשר לעזור, יש כאן תור" אמר.

"בסדר גמור, בדיוק זה מה שרציתי לבדוק, אם יש כאן תור וכמה", השיב סגן השר.

מטרת הסיור הייתה: לבדוק מקרוב את רמת השירות בבתי החולים בישראל ולהתרשם במפגש בלתי אמצעי מזמינות שירותי הרפואה הניתנים לאזרחי המדינה.

לאחר כמה דקות של הלם, בהם שוחח ליצמן עם הצוות הרפואי התורן, הוזעקו למקום בכירי בית החולים, בהם סמנכ"ל בית החולים. הצוות סייר בבית החולים, במחלקות, במכון הרנטגן ובאזור קבלת החולים.

"לא באתי 'לתפוס' אף אחד", הבהיר ליצמן, "באתי לראות מקרוב את פעילותכם החשובה ועבודתכם הנאמנה, להבין על מצוקות הקיימות בבית החולים, של ההנהלה, העובדים, האחיות והציבור ואם יש מה לשפר או להוסיף".

במהלך הסיור, פנו אליו מבקרים שהגיעו לקבל טיפול רפואי במקום, שיבחו את סגן השר על היוזמה ועודדו אותו בהמשך מאמציו לשיפור וחיזוק מערכת הבריאות בישראל. ליצמן שוחח עמם, התעניין בשלומם ואף רשם לפניו כמה פניות מיוחדות לטיפול בהמשך.

סגן השר הביע התרשמות חיובית ממצב השירות במקום והודה בחום למארחיו. "אני מתנצל על השעה המאוחרת", אמר ליצמן בחיוך מובן לצוות הרפואי, שבירכוהו על ביקורו המפתיע.

מדובר בביקור פתע ראשון בסדרה, שליצמן מתכוון להנהיג בהמשך. כזכור, הכריז סגן השר יעקב ליצמן עם כניסתו לתפקיד על כוונתו לערוך ביקורת פתע בבתי החולים, לצורך בדיקת מצב השירות הרפואי הניתן לציבור.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד