י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חייב איניש לבסומי • מיוחד לפורים: ביקורת יין ואלכוהול

דני בר, מבקר היינות של 'בחדרי חרדים', בסקירה מיוחדת של משקאות לימי הפורים • יינות פורט מרתקים, ומגוון מוצרי אלכוהול של וודקה וויסקי, שיעזרו לכם לקיים 'עד דלא ידע' בהידור רב • ויש גם כשרויות ומחירים

צילומים: קובי הר צבי
צילומים: קובי הר צבי

כשמגיע פורים, מצווה עלינו לשתות, ועדיף משקאות מיוחדים שיעזרו לנו לשמוח ולקיים את המצווה לשתות עד שלא ידע להבחין בין "ארור המן לברוך מרדכי".

בסוף השבוע נחגוג פורים וכמובן לא נוותר על שתיית אלכוהול איכותי ומיוחד לחג. הפעם בחרתי מגוון משקאות מעניינים לחג הפורים.

יין פורט (PORT) הוא יין המיוחד לאזור העיר פורטו שבפוטוגל, ורק ליין בסגנון זה, יין מחוזק, המיוצר באזור פורטו, מותר להיקרא פורט. ברחבי העולם ובישראל יש יינות דומים אולם מותר להגדירם יינות בסגנון פורט. אלה יינות בעלי אותן תכונות של מתיקות ואחוז אלכוהול גבוה והחלטתי להכיר כמה מהיינות בסגנון פורט הכשרים המוצעים בישראל.

פסגות פרת 2011 - יין בסגנון פורט

יין פרת 2011, הוא יין בסגנון פורט המורכב מבלנד של שלוש שנות בציר ומשילוב ייחודי של מספר זני ענבי יין איכותיים. היין יושן בחביות עץ אלון בנות ארבע שנים, כאשר החביות מוצבות בשמש הים תיכונית, תהליך המוסיף ליין ארומות וטעמים מיוחדים. היין בעל 20% אלכוהול. בעל מתיקות עשירה וקטיפתית מעודנת המתבטאים בטעמי שוקולד, קפה פירות ותבלינים. מחיר: 100 ש'.

כשר מהדרין מטה בנימין, OU, והרב באב"ד.

סגנון פורט סמוק אדיר 2009 כרם בן זמרה

יין המורכב מ- 60% קברנה סוביניון ,20% שיראז ו 20% שרדונה מכרמים בגובה 870 מטר באזור היקב. הענבים הגיעו מבציר ידני מאוחר.,בהגעת הענבים ליקב האשכולות נבררו בקפידה ומשם סחיטת הענבים על מנת לשמור על הצבע הייחודי של יין זה, משם תסיסה חלקית עד לרמת סוכר רצויה, הוספת כוהל ענבים על מנת לעצור המשך תסיסה. תסיסה חמה ומהירה באמצעות שמרים ייחודיים הביאו למיצוי נכון של הפרי תוך שילוב של אלכוהול גבוהה המשתלב עם הפרי.

היין שהה 925 יום בחביות עץ אלון. החביות הנמצאות מחוץ ליקב ומושפעות מהפרשי הטמפרטורות בין יום ללילה, קיץ וחורף מובילים למבנה מחובר ועגול של פרי מרוכז הנתמך על ידי אלכוהול גבוהה. אלכוהול: 18.5%. צבע כתום בהיר שקוף ונאה. ארומה של פירות נשירים של האזור, מעט אננס ופירות יבשים. טעם עשיר סמיך ועבה בפה. טעם מתוק עם מגע של דבש ווניל. מתיקות נמוגה לאט ולא מכבידה. מחיר: 100 ש'

כשרות OU, בד"צ בית יוסף, רבנות מרום הגליל


יקב טפרברג 1870 נבל – יין בסגנון פורט

100% ענבי מרלו שנבצרו מחלקה מבודדת ובוגרת מאזור השומרון. כאשר היין הגיע לרמת המתיקות הנדרשת נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים והוסף כהל ענבים ליין עד לרמה של 16%, כדי לעצור את התסיסה ולשמר את המתיקות הטבעית. לאחר מכן היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות ישנות תחת כיפת השמים למשך 15 חודשים.

היין בעל צבע אדום כהה ועמוק, ארומה עשירה של פירות יבשים וקקאו. טעם עשיר וגוף מלא ורך. יין מאוזן ובעל סיומת ארוכה ומהנה. המחיר 119 שקל.

כשרות OU, בד"צ עדה חרדית, יורה דעה מחפוד

Porto Cordovero פורטו קורדוברו

פורט המיוצר מענבים הגדלים על המדרונות התלולים והסלעיים של עמק דורו העליון. הגפנים עתיקות והאזור היה מפורסם בגידול ענבים עוד מימי הרומאים. היין התיישן בחביות עץ אלון ענקיות המכילות לפחות 20,000 ליטר כל אחת. 20% אלכוהול.

פורט רובי מקורי בטעמים עשירים של תותים, פטל ופרי יער כהה. מחיר 160 ש'.

כשרות OU, בד"צ בית יוסף, הרב זעקבך והרבנות הראשית

ואי אפשר לחגוג ולסיים סקירה זו מבלי לבחון כמה משקאות עתירי אלכוהול ואיכותיים שמעט מהם יגרום לנו לשמוח "עד דלא ידע".


וויסקי ג'יימסון

וויסקי אירי בלנדד המופק מתערובות של מאלט ומדגנים (בעיקר שעורה) שלא הפכו למאלט. ייבוש המאלט נעשה בתנורים סגורים. הוויסקי עובר שלושה זיקוקים והיישון נעשה ברובו בחביות שרי וברבן וויסקי ג'יימסון הוא וויסקי אירי בעל טעם חלק וטבעי ללא טעמי עישן. מחיר 130 ש'.

כשרות בד"צ מנצ'סטר ורבנות ראשית ישראל.

וודקה חורטיצה De Lux

וודקה אורגנית ממזקקת חורטיצה הנושאת גם תו תקן אורגני ומזוקקת ממרכיבים אורגניים בלבד. וודקה עם ארומה עדינה של דובדבן ואף מעט קינמון. וודקה עדינה ומאוזנת. 40% אלכוהול. מחיר 149 ש'.

כשרות רבנות ראשית לישראל

וודקה פרימיום THREE SIXTY

בתהליך ייצור וודקה פרימיום THREE SIXTY, מזוקק המשקה מחיטה חורפית, עובר 4 זיקוקים ומסונן דרך אבקת יהלומים המקנה לוודקה טעם נקי ,חלק ונעים לשתייה. וודקה פרימיום Three sixty מכילה 37.5% אלכוהול. מחיר 79 ש'.

כשרות הרב טוביה הוד ורבנות ראשית לישראל.

וודקה סופר Three Olives

מזוקקת מחיטה חורפית ומכילה רכיבים מהצומח. חוזקה של וודקה הסופר פרמיום הוא 40% לקלאסית, ו35% בסדרה הטעמים. וודקה סופר פרימיום, OLIVES THREE מיוצרת בארצות הברית משנת 1998 ונקראת על שם הקישוט הקלאסי המעטר את הקוקטייל המפורסם וודקה-מרטיני. וודקה הסופר פרימיום Three Olives עוברת ארבעה שלבי זיקוק התורמים לאיכות הטעמים ויוצרים וודקה במרקם וטעם חלק ואיכותי. וודקה הסופר פרימיום THREE OLIVES קיימת במגוון טעמים כמו לימונדה, עוגה, מסטיק, פירות יער, אספרסו. Three Olives Purple - וודקה בטעם ענבים קפואים כתושים. Three Olives Smores- וודקה בטעם ביסקוויט, שוקולד חלב ומרשמלו מותח. מחיר 175 ש'.

כשרות OU ורבנות ראשית לישראל.
יין וודקה ביקורת פורים ויסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד