ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שוב זה קורה: תינוק נמצא מת במיטתו

טרגדיה: תינוק, בן למשפחה חרדית נמצא הבוקר במיטתו ללא רוח חיים • ויש המלצות: איך מונעים 'מוות בעריסה'?

אילוסטרציה. צילום: בועז לב ארי
אילוסטרציה. צילום: בועז לב ארי

היום (ראשון), לפנות בוקר זה קרה שוב: פעוט כבן חודש נמצא בביתו ברחוב אברהם שטרן בירושלים כשהוא ללא הכרה.

חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניף 'ירושלים' יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה בנסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נקבע מותו.

הנסיבות נבדקות אך מסתמן כי מדובר בתסמין של מוות בעריסה, והתינוק איבד את ההכרה במהלך השינה.

ד"' אפרת ברון-הרלב סגנית מנהל מרכז שניידר לרפואת ילדים מסרה: "מות בעריסה" הוא שם שניתן לתופעה נדירה בה מתרחש מוות פתאומי ובלתי מוסבר של תינוק מתחת לגיל שנה, תוך כדי שינה.

"למרות מחקרים רבים הנערכים בנושא, עדיין לא ברור לחלוטין מהו הגורם הישיר למוות בעריסה, אולם מהמחקרים ומהניסיון המצטבר, עולה שישנם מספר אמצעים שעשויים להפחית את הסיכון למוות בעריסה.

המלצות למניעת מקרי מוות בעריסה: תינוק בריא יש להשכיב על הגב. הכוונה לכל שינה - שנת לילה ושנת יום. אין להשכיב את התינוק בכובע, יש להלבישו בבגדים שישמרו על חום הגוף, אך לא יכסו את הפנים. טמפרטורה מתאימה בחדר: c22 – c24.

עוד המלצות: להימנע מחימום יתר או מקור. להימנע לחלוטין מעישון בסביבת התינוק, יש להימנע משמוש בחומרי ריסוס, דאודורנטים וחומרים נדיפים בסביבת התינוק. המזרן במיטת התינוק - צריך להיות קשיח מגני מיטה - אינם מומלצים. להמנע משימוש במצעי מיטה רכים ובכריות רכות. אסור שהתינוק ישן במיטת ההורים/עם ההורים. אין לחבר את המוצץ בשרשרת או בחיבור אחר לתינוק או לבגדיו.
מוות בעריסה ירושלים בית חולים תינוק הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד