י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מה למלחין של 'ברשות' ב'כוכב נולד'?

בריו חקשור, תלמיד ב'תורה ודעת' בניו-יורק, ומי שהלחין את להיטו של יעקב שוואקי 'ברשות', ניסה את מזלו באודישן של 'כוכב נולד' • אלי שקד ניסה לברר מה גרם לו לגשת לאודישן של התכנית • וידאו לצפיה

מה למלחין של 'ברשות' ב'כוכב נולד'?
אלי שקד



באדיבות אתר www.mako.co.il


בריו חקשור הוא אמנם רק בן 20, אך כבר הספיק להלחין להיטים עבור הזמר המצליח יעקב שוואקי וזמרים אחרים. למרות זאת, בריו, הלומד בימים אלו בישיבה בניו-יורק, הלך לנסות את מזלו בתכנית 'כוכב נולד'.

התקשרנו אליו כדי לברר מה הוא מחפש בתכנית הזו.

• מה הביא אותך לגשת לאודישן בתכנית 'כוכב נולד', תכנית שאינה בדיוק לפי כל כללי ההלכה והצניעות?

בריו: "הסיבה האמיתית שהלכתי לאודישן במנהטן, זה כדי לתפוס אומץ, לקבל ביקורת, הארות והערות על מה שאני צריך לשפר בקול שלי. אז ברוך ה' הם מאוד נהנו ממני, גם מהסטנדאפ שעשיתי להם וחלק לא הראו וגם מהקול שלי. הם אמרו לי שיש לי עתיד גדול, ואוכל לנצל את הפירסום. אני ברוך ה' יהודי שומר תורה ומצוות, כבר כמה שנים לומד בישיבה 'תורה ודעת' בניו יורק, שיצאו ממנה הרבה זמרים גדולים, כדוגמת 'שלמה קרליבך' וגם ראשי ישיבות".

• אבל למה דווקא 'כוכב נולד'?

"'כוכב נולד' בערוץ 2 זה התוכנית עם הכי הרבה רייטינג בישראל. רציתי שיזכרו אותי על גבי המסך, עוד לפני שאהיה כוכב בעוד כמה שנים, ולדעת מה אני צריך לשפר בקול ובביצוע שלי, מפי מומחים, כמו השופטים בתוכנית".

• מאיפה הרקע המוזיקלי?

"אני גדלתי במשפחה מוזיקלית. תמיד סבתא שלי שרה לי את השיר ששרה לפני כמה עשרות שנים למלכת אנגליה אליזבת השניה. כנראה ממנה שאבתי את המוזיקה. כשהייתי קטן הייתי במקהלות ועשיתי שיעורי פיתוח קול בנתניה כמה שנים, ואחרי זה בגיל 11-12 התחלתי לשיר בארועים לבד, בתור ילד פלא.

"יש לי עד היום הקלטות של שירים שהקלטתי באולפנים, חלקם ברמה גבוהה מאוד, כשהייתי כאמור בגיל צעיר מאוד.

"אבל גזנתי את הדיסק ורציתי שזה לא יפריע לי בלימודים, וגם לא שווה להיות ילד פלא, שזה זמר שבטוח ישיר לשנה שנתיים ותו לא. עדיף לשיר בקול בוגר, כשאתה יותר מנוסה ומשופשף בקול.

"בנתיים הלחנתי לפני כמה שנים לזמר החסידי הנודע יעקב שוואקי את השיר 'ברשות', שברוך ה' סיפק את הסחורה ונחקק בזכרונם של אוהבי הזאנר החסידי כאחד מהשירים השקטים הגדולים. אבל הלחן הבא בעזרת ה', זה יהיה שיר שאני אבצע מהאלבום שלי שאני חולם כבר כמה שנים לעשות".

קישורים:
ההקלטה באדיבות אתר 'מאקו'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד