ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בורו פארק: ועמי הארץ מתיהדים ...וגונבים

המשטרה הוזעקה לביתו של הנגיד יעקב זלינגר, לאחר שלכד באמצעות 'תרגיל יהודי' שני גנבים גויים שהתחפשו

אוספים כסף. צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ'
אוספים כסף. צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ'

מתנדבי ארגון השומרים בשכונת בורו פארק בברוקלין ניו יורק, הוזעקו אתמול (א) אחר הצהריים לביתו של אחד הנגידים הידועים המתגורר ברחוב 54, לאחר שלבית נכנסו גויים שהתחפשו ליהודים, והם נתפסו על חם בניסיון גניבה.

המקרה אירע כאמור בביתו של אחד הנגידים הידועים בשכונה, יעקב זלינגר, לדברי שכן: "מתחילת פורים מגיעים לפה עשרות טנדרים של ישיבות, חיידרים, כוללים ומה לא. כולם מגיעים מחופשים, חלקם מתחפשים באופן אחיד ואחרים מגוונים. אתמול, הגיע טנדר נוסף עם בחורים שהיו מחופשים במסכות של ברק אובמה - שזה השנה תחפושת מאוד אופנתית. הסלון של בעל הבית היה מלא מפה לפה, והקבוצה נדחקה פנימה.

"בעל הבית הוא בעל חסד גדול ועתיר נכסים, והוא עשה לעצמו מנהג - כל הפושט יד שמגיע לביתו הוא נותן לו, אבל רק לאחר שעשה ברכה על אוזן המן שבעל הבית הושיט לו, ובעל הבית עונה אמן. מנהג זה הוא אימץ בשל העובדה שבחסות 'הדלת הפתוחה' מתגנבים לבתים גם לא יהודים שמתחפשים. כך, כשהיהודי עושה ברכה בקול, יכול בעל הבית לראות ולוודא שמדובר ביהודי.

"בזה אחר זה ניגשו לבעל הבית הבחורים שהגיעו, עשו ברכה וקיבלו אוזן המן ושטרות של כסף. שני הגויים שנדחקו פנימה עם מסכות אובמה עמדו אף הם בתור, וכשהגיע תורם נגשו לבעל הבית לקחו מידיו את אוזן ההמן ודחפו אותה לפיהם. בעל הבית הזכיר להם שצריך לעשות ברכה, תחילה דיבר באידיש, וכשראה שהם אינם מבינים אמר באנגלית, ואז התברר כי השניים כלל וכלל לא יהודים. במקום נוצר בלאגן, אחד הנוכחים הסיר מהם את המסכות ולעיניהם הנדהמות של הנוכחים התגלו שני הגויים שמבצעים את המשלוחים באחד הסופר-מרקטים הגדולים בשכונה".

השכן מסיים את הסיפור: "ארגון השומרים הוזעק למקום וכך גם המשטרה שעצרה את השניים, בחיפוש שנערך בתיק הצד של אחד מהם נמצאו גביעי כסף, מחזיקי מפיות מכסף, בית מזוזה יקר ערך עשוי כסף שכנראה נתלש מדלת הכניסה, ועוד חפצים שווי ערך שהצליחו השניים לגנוב מבתים אחרים".

לדברי שימי רקובר, מתנדב בארגון השומרים, בפורים קיבל הארגון עשרות קריאות לבתים בהם חדרו גויים מחופשים שגנבו דברים יקרי ערך. "הגויים גרים ביננו, נערי המשלוחים של הסופרמרקטים מכירים כבר כל חג וכל מנהג, הם גם מכירים את כל הכניסות לבתים, והם עושים את זה כל שנה. כך הם יכולים להתחפש ולהיכנס בחופשיות לבתים - בלי שיצטרכו לפרוץ".
גנבים פורים ברוקלין בורו פארק פריצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד