כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תרגיל: אזעקה נשמעה ברחבי הארץ

תרגיל חירום נערך בין השעות 10:00 ל-12:00, במסגרתו יתרגלו תרחיש של נפילת טילים; צפירה עולה ויורדת נשמעה בשעה 10:05

תרגיל לפני כשנה צילום: פלאש90
תרגיל לפני כשנה צילום: פלאש90



תרגיל חירום ארצי במערכת החינוך: היום (ב') בין השעות 10:00 ל-12:00 עורכים פיקוד העורף ומשרד החינוך תרגיל התגוננות ארצי בכיתות א' עד י"ב בתי הספר ובכל גני הילדים ברחבי הארץ.

התרגיל החל בשעה 10:05, אז נשמעה צפירה ארצית, בעת שהותם של התלמידים בכיתות הלימוד. צפירה עולה ויורדת נשמעה בכל היישובים בארץ מלבד יישובי המועצה האזורית אשכול, הישובים איבים, גבים וניר עם והעיר שדרות.

התרגיל, שיסתיים בשעה 12:00, יתקיים בשיתוף עם הרשויות המקומיות, המשטרה, מד"א - ורשות הכיבוי וההצלה. מטרת התרגיל להכין את המוסדות החינוכיים ברחבי הארץ להתמודדות עם מצבי חירום שונים ולהגביר את מוכנותה של מערכת החינוך להתנהגות נכונה ואפקטיבית בעת חירום.

התלמידים יתרגלו תרחיש של נפילת טיל במהלך השיעור

במהלך התרגול, נכנסים התלמידים ואנשי הסגל באופן עצמאי למרחבים מוגנים ויתורגל פינוי נפגעים מדומים אל נקודת ריכוז הנפגעים. עוד יתורגל פינוי הנפגעים המדומים באמבולנסים של מד"א אל מחוץ לשטח המוסד החינוכי והגעה של ניידות משטרה למקום.

בנוסף, ידמו התלמידים נוהלי כיבוי של שריפה מקומית ויפעילו אמצעי חילוץ של פיקוד העורף והדגמת חילוץ נפגעים מהאש. החל מהשעה 13:00, כל בית ספר יידרש לתרגל באופן סימולטיבי את צוות החירום הבית ספרי , בתרחיש של פגיעת טיל סמוך לבית הספר.
תלמידים פיקוד העורף אזעקה תרגיל תירגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד