ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ברית המועצות: מתקפה חזיתית על נתניהו

לקראת הכינוס ההיסטורי של שלוש מועצות גדולי התורה - היערכות חסרת תקדים • אבטחה כבדה בכל אזור מלון ויז'ניץ, שם יתחיל הכינוס בשעה 19:30 בערב • בנעדרים: האדמו"רים מערלוי, ויז'ניץ, מודז'יץ, הגר"נ קרליץ, הגר"י שיינר, והגרמ"י שלזינגר • היעד העיקרי: ראש הממשלה • "נתניהו המפלג את העם יותקף אישית וחזיתית" • סיקור מיוחד

הכינוס הקודם של המועצות . צילום: אלי סגל
הכינוס הקודם של המועצות . צילום: אלי סגל



הערב (ב) יתקיים מפגן אחדות חריג וראשון מסוגו בציבור החרדי: לראשונה יתכנסו שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה 'אגודת ישראל', 'דגל התורה' ו'ש"ס', כדי לדון בחוק הגיוס, אישורו בוועדת שקד והגעתו להצבעה בכנסת.

בקרב היהדות החרדית קיימת דריכות גדולה לקראת הכינוס ההיסטורי, שמחבר יחדיו את כל העדות והחוגים.

חברי הוועדה המכינה, שמונו מטעם כל המפלגות, עושים מאמצים מרובים כדי שהכול יעבור בשלום. מקום הכינוס במלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני-ברק - יאובטח בצורה חסרת תקדים על ידי חברת אבטחה גדולה שנשכרה לשם כך, והכניסה למקום תהיה רק לאחר סינון קפדני, זאת מלבד שטח מצומצם שנשמר לעיתונאים, כדי שיוכלו לסקר את הכינוס קודם הישיבה, ולאחר מכן יקבלו את ההחלטות מהמזכירים.

"לא בכל יום מגיעים כמעט שלושים גדולי תורה למקום כינוס אחד לזמן כל כך קצר", מסביר אחד המארגנים את הדריכות. גדולי ישראל צפויים להגיע החל מהשעה 7:00, והישיבה עצמה תחל בשעה 7:30 בשני האולמות שישמשו לצורך הכינוס.

גם חניית רכבים פרטיים לא תותר בכל רחוב דמשק אליעזר כבר שעות ארוכות לפני האירוע, על מנת לאפשר לגדולי התורה להגיע בצורה מכובדת וללא דחיפות ולחץ.

האולם בו יתכנסו הערבצילום: האולם בו יתכנסו הערב
האולם בו יתכנסו הערב


מטרת העצרת

הישיבה המשותפת נועדה לטכס עצה ולצאת במאבק עולמי ונחוש כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, גורם בוועדה המכינה אומר ל'בחדרי חרדים': "נתניהו המפלג את העם - יותקף אישית וחזיתית, הוא קורע את העם, ולא כמו שאמר אמש בפתח ישיבת הממשלה. לא לפיד ולא בנט יותקפו, המטרה היא כאן אחת - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא יחשוב שהוא מסתתר מאחורי אף אחד", בנוסף צפויה לצאת ההחלטה על קיומה של העצרת הגדולה שתתקיים לבסוף כפי המסתמן בד' אדר ב', עוד שבוע וחצי.

"למרות כל המסרים וההתחייבויות שנתן נתניהו לגדולי התורה ולחברי הכנסת, הוכח כי נתניהו שיקר במצח נחושה. אם בעבר עוד היו כאלו שמסיבות שונות התגייסו לצבא, לאור הכרזת המלחמה של נתניהו אשר חבר לחובשי כיפות שהצטרפו אף הם בצורה בוגדנית כדי לחקוק חוק שיהפוך את לומדי התורה לעבריינים פליליים – הרי גם אלו שעוד חשבו על גיוס, לא יעשו זאת. כולם כאיש אחד ובלב אחד מתייצבים לימין לומדי התורה. נראה את נתניהו הגיבור משליך לכלא אלפי יהודים חרדים רק בגלל ש'פשעם' היחיד הוא לימוד תורה", אומר דובר העצרת, בני רבינוביץ', ל'בחדרי חרדים'.

"הערב אין אשכנזים, אין חסידים ואין ספרדים. בחדר אחד ישבו יחדיו כל גדולי ישראל, אלפי שנות לימוד והרבצת תורה שנלמדו במסירות נפש, ודי בעובדה זו להוכיח שעם ישראל כולו כאיש אחד מכריז ואומר: נצח ישראל לא ישקר!".

לדברי המארגנים, אין מדובר בכנס פוליטי ולא במחאה פוליטית. "מדובר בכנס לחיזוק מגיני העם היהודי שהם לומדי התורה. זהו גם כינוס שבו תובע מחאה חריפה נגד ראש הממשלה, על מסכת הונאה מתמשכת שהפגין כלפי גדולי ישראל ונציגי הציבור החרדי. זו תהיה מחאה גדולה נגד כל אותן חובשי כיפות שחברו אף הם מתוך בגידה בערך הקיומי והיסודי ביותר של העם היהודי – לימוד התורה – כדי להפוך את לומדי התורה לפושעים. ממשלות ישראל לדורותיהם, שרי הבטחון לאורך השנים ידעו לשמור על אלו שתורתם אמנותם ומעמדם, אבל ממשלת נתניהו בחרה לפגוע במה שהיה מקובל לאורך כל השנים".

המחסומים שהוקמו מחוץ למלון צילום: המחסומים שהוקמו מחוץ למלון
המחסומים שהוקמו מחוץ למלון


ומי ייעדר?

קודם לישיבה תתכנס המועצה האגודאית בנפרד בביתו של האדמו"ר מויז'ניץ ברחוב אהבת שלום 13 בבני ברק, הנמצאת בסמיכות למקום הכינוס.

בימים האחרונים ערכו מזכירי מועצת גדולי התורה, הרב מרדכי שטרן, הרב אברהם רובינשטיין והרב אמיר קריספל סבב ביקורים אצל חברי מועצת גדולי התורה להזמינם לכינוס.

מאגודת ישראל הוזמנו על ידי מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלה וסדיגורא. יצויין כי האדמו"רים מויז'ניץ [מרכז חסידי ויז'ניץ] ומודזיץ שוהים בימים אלו בחו"ל ולא ישתתפו בישיבה, כמו כן ככל הנראה האדמו"ר מערלוי ישלח את ברכתו למועצות גדולי התורה אך לא ישתתף בפועל.

בדגל התורה הזמין את חברי המועצת הרב אברהם רובינשטיין. הוזמנו ואישרו את השתתפותם הגראי"ל שטיינמן, הגר"ג אדלשטיין, הגר"א פינקל, הגרמ"צ ברגמן, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד יפה, הגר"י זילברשטיין והגר"ד כהן. יצויין כי הגר"י שיינר והגרמ"י שלזינגר שוהים בימים אלו בחו"ל, לאחר שנסעו לשמחת הנישואין במעונו של הנגיד רכניץ, מגדולי מחזיקי עולם התורה.

הגרב"מ אזרחי שיצא בטיסה חזרה לארץ, ינחת שעות אחדות לפני כינוס המועצת ויגיע ככל הנראה היישר משדה התעופה לבני ברק. הגר"נ קרליץ לא ישתתף מאחר שהוא נמצא בימים אלו בהחלמה בבית החולים מעייני הישועה. הגר"ש אויערבאך לא הוזמן, וככל הנראה לא יגיע. גם הפרסומים על הזמנתו של הגר"ש ואזנר על ידי האדמו"ר מגור התבררו כלא נכונים, האדמו"ר מגור אכן ביקר אצל הגר"ש וואזנר לביקור נימוסין, אך לא כדי להזמינו.

את חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס הזמין הרב אמיר קריספל. אישרו את השתתפותם הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי משה מאיה והגאון רבי דוד יוסף.

בנוסף צפויים להשתתף כל חברי הכנסת החרדים (18) מטעם ש"ס ומטעם יהדות התורה.
אגודת ישראל דגל התורה מועצת גדולי התורה מלון ויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד