ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בטקס מרגש: הושקה מועדונית ילדים בירושלים

כפר הילדים דוד פתח את סניף שכונת רוממה, בהשתתפות ובברכת רבני השכונה ונציגי ציבור • סיקור וגלריה מהמעמד

בטקס מרגש: הושקה מועדונית ילדים בירושלים

טקס מרגש נערך במועדונית הילדים של "כפר הילדים דוד" סניף רוממה בירושלים, שנפתחה לפני תקופה קצרה. בימים אלה המועדונית פועלת בהצלחה לרווחת ילדי השכונה. וזהו יום בשורה עבור המשפחות הזקוקות לכך.

המועדונית ממוקמת ברחוב אהליאב 28 בירושלים במבנה חדיש של אגף הרווחה בעירייה. הצוות המקצועי בכפר הילדים דוד תכנן והתאים את המבנה עם דגש מיוחד לפרטים הקטנים ולצרכים המיוחדים לפעילות הילדים, המשרים במקום אוירה ביתית נעימה, והמטרה הסופית - שכל ילד ירגיש בבית.

המעמד נפתח בדברי ברכה של הרב יהושע וינגרטן, המנהל הכללי של כפר הילדים מיום היווסדו לפני כשני עשורים, בדבריו העלה על נס את הפעילות המבורכת וציין כי עתה קראנו בפרשיות המשכן את השותפות של כולם הנצרכת לבניית המשכן, בהדגישו, כי אמנם הוצרכו למקצועיות, אבל לא היה די בכך, והוצרכו גם שהיו חכמי לב, ברגישות, ורק בשילוב שני הכוחות הללו יחדיו במקצועיות יתירה עם לב רגיש, כך ניתן לבנות משכן אמיתי לילדים הנצרכים לבית חם ואוהב שכה חסר להם בחייהם.

הגר"י גנס, רבה של שכונת מטרסדורף, נשא דברים והרחיב בדבר החשיבות של הפעילות המשותפת למען הילדים שכל כך זקוקים למסגרת ביתית חמה ותומכת, ועל עבודת הקודש הנעשית במועדונית להיטיב עם הילדים והמשפחות המקבלות אף הן אוזן קשבת והדרכה נכונה בטיפול וחינוך הילדים.

הגר"מ טרגר, מרבני שכונת גבעת שאול, המלווה את פעילות כפר הילדים, תיאר בפירוט כמה מהסוגיות ההלכתיות והמצפוניות המתעוררות בפעילות מסוג זה, הדורשת גם שימת לב ואחריות, ואמר כי "ראוי כאן המקום להיקרא בית ועד לחכמים ביודעם כי כל ההתנהלות נעשית בשאלות חכם ובאחריות, וכדרכם של שאלות רגישות מאד, זה מחייב לנהוג בהם בזהירות רבה ובכובד ראש". הוא האריך לתאר כיצד הוא מלווה את כפר הילדים דוד כבר שנים ארוכות, וניכר על פועליו כי שם שמים מתקדש על ידיהם.

לאחר מכן נשאו דברים נציגי העירייה, יצחק פינדרוס, שהתמקד בעשייה בנשיאות לב ואכפתיות הראויה לכל ציון, יעקב הלפרין, מחזיק תיק הרווחה הנכנס, תיאר כיצד עבודה הנעשית בהרמוניה חזקה עליה שתצליח, בתארו שרק עתה נכנס לתפקידו החדש באגף הרווחה, אך יעשה ככל שבידו לסייע ככל הניתן לרומם את המקום לגבהים.

עוד כיבדו את המעמד בהשתתפותם: סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, שהתרשם מהפעילות המגוונת והחשובה של כפר הילדים. כמו כן מנהלות האזור והלשכות השכונתיות, פקידי סעד ועו"ס. מנהל הפרוייקט יוסי וילנסקי, צוות המדריכים והעובדים.

המעמד ננעל בתחושת שמחה מיוחדת, ככולם נפעמו מגודל העשייה הניבטת מבין עיני הילדים, וניכרת היטב העבודה המשותפת של כלל הגורמים בעניין, כשהכל נעשה בתמיכתם המלאה של הגורמים העירוניים המטפלים בתחום, בשיתוף הגורמים בקהילה ובהדרכתם של הרבנים.

















ירושלים כפר הילדים דוד מועדונית יצחק פינדרוס יעקב הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד